آنفولانزای فوق حاد پرندگان تاکنون در گلستان مشاهده نشده است.

گلستان؛ عاری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: ما هیچ کانونی از این بیماری نداریم و تمام اقدامات پیشگیرانه را هم انجام می‌دهیم و سیستم‌های مراقبتی فعال و غیرفعال در راستای جلوگیری از ورود این بیماری به استان فعال است.

غلامرضا محرابی افزود: نمونه برداری‌های متعددی از انواع ماکیان بومی و آبزی روستا‌های اطراف تالاب‌ها و مزارع پرورش طیور صنعتی (تخمگذار و گوشتی) انجام و به آزمایشگاه ارسال شد که نتیجه آن در حال حاضر منفی است.

وی با اشاره به اینکه در کریدور پروازی پرندگان مهاجر احتمالا کانون‌های آلوده وجود دارد گفت: احتمال سرایت این بیماری توسط پرندگان مهاجر وجود دارد و ما تمام نقاط را به صورت مستمر پایش می‌کنیم.

محرابی افزود: واکسیناسیون واحد‌های مرغ مادر و تخمگذار علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، بازدید‌های مشترک هفتگی با ادارات محیط زیست شهرستان‌ها از تالابها، آب بندان‌های و مناطق پرخطر پذیرای پرندگان مهاجر، ارتباط تنگاتنگ با دهیاری‌ها و رصد و پایش هر گونه تلفات غیرمتعارف ماکیان در واحد‌های روستایی و متعاقب آن نمونه برداری از این واحد‌ها و توزیع پمفلت و اطلاعیه‌های بهداشتی از دیگر اقدامات انجلم شده و در حال انجام است.

لینک فیلم

ارسال نظر

آخرین اخبار