پرداخت بدهی دولت به سویاکاران گلستانی همچنان با تاخیر انجام می شود.

پرداخت با تاخیر مطالبات سویاکاران گلستانی ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، پرداخت طلب سویاکاران گلستانی از سوی دولت مدتی با بدقولی‌هایی همراه بوده و علی رغم اعلام تاریخ چندباره این پرداخت‌ها با تاخیر به برخی از کشاورزان گلستانی پرداخت شده است.

یکی از سویاکاران گلستانی در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یک ماه پیش سویای خود را تحویل مرکز خرید داده ام و پولی دریافت نکرده ام، چند روزپیش پیامک تحویل گرفتن سویا از سوی اداره کل غله برایم ارسال شده است و علت این همه تاخیر در ارسال این پیامک را نمی‌دانم.

سید خالق سجادی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان در این باره گفت: تا تاریخ ۲۶ آذرماه ۸ هزار و ۹۵۵ تن سویا خرید کرده ایم که پرونده ۸ هزار و ۷۵۰ تن آن به بانک رفته و ۹۵ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان به سویاکاران پرداخت شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۷ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان طلب کشاورزان است و پیگیر پرداخت مطالبات هستیم و تا آخر هفته پرداخت می‌شود.

سجادی گفت: قبل از فصل کشت به کشاورزان یادآوری می‌شود در سامانه پهنه بندی نوع محصول خود را ثبت کنند و اگر این اقدام را انجام ندهند با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

او ادامه داد: البته در برخی موارد استثنا هم وجود دارد و ممکن است کدملی فرد ایراد داشته باشد که پیامک تحویل دیر برایش ارسال شده است.

ملکی معاون تعاون روستای گلستان هم در این باره گفت: زمانی که کشاورز بار خود را به مرکز خرید تحویل می‌دهد الزاما باید اطلاعات محصولش را درسامانه پهنه بندی ثبت کرده باشد.

او ادامه داد: با بررسی انجام شده مشخص شد اطلاعات این فرد در سامانه پهنه بندی جهاد ثبت نبوده است و اپراتور در مرکز خرید توانایی ثبت را نداشته است.

ملکی گفت: کشاورزان باید آگاه باشند حتما محصولی که کشت کرده اند چه سویا و گندم و جو حتما در سامانه پهنه بندی به ثبت برسانند، مبنای تمام این اطلاعات کد ملی کشاورز است و اگر کشاورز در زمانی که محصول را تحویل می‌دهد در سامانه پهنه بندی اطلاعات خود را ثبت نکرده باشد امکان ثبت برای اپراتور در مرکزخرید هم وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار