بازسازی انقلابی فرهنگ و رسانه؛

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر لزوم افزایش سهم مردم در فرهنگ و رسانه، گفت: ارتباط بیشتر مردم و دولت در بهبود تصمیم سازی های این حوزه نقش به‌سزایی دارد.

به گزارش گلستان 24، احمد گلچین اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ساختار فرهنگی و رسانه‌ای کشور نیاز به یک تغییر تحول جدی و انقلابی اما هدفمند دارد.

وی با اشاره به اینکه سیاست گذاری فرهنگی برای همه کشورها ضروری است، خاطرنشان کرد: برای اینکه کشورها رشد و توسعه پیدا کنند و ماندگاری داشته باشند باید مقوله سیاست گذاری فرهنگی را در اولویت خودشان قرار دهند.

گلچین ادامه داد: در کشور ما حوزه‌های فرهنگی اگر چه نسبت به باقی کشورها در کلیات یکی است اما به دلیل اینکه کشور ما فرهنگ ایرانی و اسلامی را در خود دارد باید مطابق با این سیاست برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را تعریف کنیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: فرهنگ ایرانی و اسلامی به مسائلی مانند دین، خانواده، میراث فرهنگی، تاریخ، ادبیات، هنر، کتاب و مطبوعات توجه ویژه ای شده است که در سایر کشورها شاید به اینگونه نباشد.

وی گفت: این تفاوت با سایر کشورها باید در سیاست گذاری‌های ما مدنظر قرار گیرد و از آنجایی که در همه نظام‌ها و سازمان‌ها نیاز به تغییر داریم حوزه فرهنگ و رسانه نیز نیاز به تغییر در مسیر روبه جلو دارد.

گلچین با بیان اینکه تحول، بازسازی و نوسازی این عرصه برای پویایی و ماندگاری فرهنگ و رسانه، با توجه به پیشرفت‌های رسانه‌ای اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: ساختار کنونی باید بروز رسانی شود و همه ما در این حوزه کمک کنیم و با همکاری برنامه ریزی های لازم را در خصوص تکنولوژی‌های جدید انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در ساختار جدید فرهنگ و رسانه بیشتر از گذشته باید مردم سهیم باشند، بیان کرد: ارتباط بیشتر مردم و دولت در بهبود تصمیم سازی های این حوزه نقش بسزایی دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: اگر این طرح درست اجرا شود می‌توان امیدواری را در جامعه افزایش دهیم و سبب نشاط اجتماعی سالم در جامعه شود و ضریب امنیت و آرامش را در جامعه بالا ببرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای بهتر این طرح باید از نظرات نخبگان بهره ببریم، تصریح کرد: با تهیه لیستی از نخبگان سراسر کشور در سامانه‌ای با همه آنها ارتباط برقرار شود تا بتوانیم نظرات، ایده‌ها و طرح‌هایشان را جمع بندی کنیم و در اختیار شورای عالی فرهنگی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در حکمرانی فرهنگ و رسانه اصل باید در تغییر و تحول باشد اما این تغییر باید به سوی کیفیت سازی و شبکه سازی اجتماعی شکل بگیرد و از نوع سنتی خارج شود.

گلچین گفت: در حوزه رسانه نیز باید به سوی رسانه‌های تأثیر گذار و جریان ساز حرکت کنیم و نباید از اینکه زمان را از دست دهیم غافل شویم چرا که سرعت در کنار کیفیت می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه در حوزه تحول باید بتوانیم از دیگر کشورها پیشی بگیریم و در عملیات و مقابله با دشمنان سرعت بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: مدیران و مسئولان به عنوان خدمت گذاران جمهوری اسلامی باید سبک زندگی شأن برگرفته از سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد چرا که ما یک کشور اسلامی هستیم و از آنجایی که مردم کشور نیز مسئولین را به عنوان الگو می‌شناسند و علاقمند هستند الگوهای جامعه امروز در حوزه حاکمیتی ساده زیست باشند تا اینگونه با همه طبقات اجتماعی جامعه همدردی کنند

وی یادآور شد: از آنجایی این مدیران و مسئولان و کارکنان دولت از خزانه بیت‌المال حقوق دریافت می‌کنند باید پاسخگوی مردم باشند و در عمل فرهنگ خدمت را گسترش دهیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به وظیفه صدا و سیما در این راستا گفت: رسانه ملی نیز به داشته‌ها و باورها و عقاید بپردازد، چرا که داشته‌های ما به اندازه‌ای است که اگر این را بازگو کنیم و مردم را به خودباوری برسانیم سبب اقتدار فرهنگی بیشتری خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار