مدیرکل راه و شهرسازی گلستان درخصوص بررسی پروژه‌های قابل طرح زیربخش‌های راه و شهرسازی در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان به موضوع نجات خلیج گرگان به عنوان موضوع فرا استانی و پیگیری‌های معاون اول رئیس جمهور در این زمینه اشاره کرد.

نجات خلیج گرگان موضوعی فرا استانی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین محبوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم و اولویت‌داری که در جلسه جمع‌بندی پروژه‌های مربوط به زیربخش‌های حوزه راه و شهرسازی که قرار شده در سفر رئیس جمهور به استان پیگیری شود، نجات خلیج گرگان است.

وی گفت: طبق نظر محیط زیست لایروبی دو کانال آشوراده و چاپقلی برای برقراری اتصال خلیج با دریای خزر و بهبود کیفیت آب خلیج به تصویب رسید اما اعتبار خاصی برای اجرای آن در نظر گرفته نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در جلسه‌ای که اخیرا برای جمع بندی پروژه‌های سفر دولت به استان برگزار شد، بر موضوع نجات خلیج گرگان تأکید فراوانی شد زیرا این موضوع، فرااستانی بوده و نیازمند همکاری در سطح ملی است.

وی بیان داشت: قرار شد موضوع نجات خلیج گرگان از سوی معاون اول رئیس جمهور پیگیری شود تا بتوانیم اعتبار خوبی برای نجات خلیج در سفر رئیس جمهور بگیریم.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان به دیگر پروژه‌های مطرح شده در حوزه دریا و بنادر اشاره کرد و گفت: پروژه بندر تجاری یا اسکله خواجه نفس چند سالی است که آغاز شده و امسال قرارداد سرمایه گذار تمدید شده است.

وی گفت: همچنین برخی زیرساخت‌ها از جمله رادار هواشناسی دریایی و نصب اسکله شناور بندرترکمن هم تأمین شده که باید بهره برداری مناسبی از آنها انجام داد.

محبوبی درباره ساخت بندر سبز خزری هم گفت: این بندر قرار است به عنوان بندر تخصصی واردات چوب فعالیت کند، دولت گذشته با اجرای آن موافقت کرد و الان هم استان پیگیر این موضوع است که در سفر رئیس جمهور به استان پیگیر آن خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار