معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: سهمیه احداث مسکن استان در بافت‌های ناموزون شهری ۲ هزار و ۷۹۲ واحدمسکونی است که براساس مشوق‌هایی که پیش‌بینی شده اجرایی خواهد شد.

 ۲۷۰۰ واحدمسکونی در بافت‌های ناموزون شهری گلستان نوسازی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛میرمحمد غراوی  در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهارکرد: رئیس جمهور در شروع فعالیت دولت دوازدهم به مردم دو قول داد که یکی از آنها مربوط به تسریع و گسترش حمل و نقل عمومی در شهرها است که بخشی از آن از طریق سازمان اتوبوسرانی شهرداری ها و بخشی هم از سوی راه و شهرسازی در حال پیگیری است که در استان گلستان هم این روال طی می شود.

وی به بازآفرینی شهری به عنوان یکی دیگر از قول‌های رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در سطح کشور 2 هزار و 800 محله در قالب طرح بازآفرینی مطرح شد که مطالعات 10 درصد این محله‌ها ( 280 محله) انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بیان کرد: در استان گلستان نیز چندین محله در شهرهای گرگان و گنبدکاووس در قالب طرح بازآفرینی شهری به تصویب رسید و مشاور نیز مطالعات این محله‌ها را انجام داد. از ابتدای امسال تاکنون وضعیت مطلوبی نداریم اما تلاش می‌کنیم شرایط را بهبود دهیم.

وی گفت: سهمیه احداث مسکن ما در بافت‌های ناموزون شهری 2 هزار و 792 واحدمسکونی است که براساس مشوق‌هایی که پیش بینی شده اجرایی خواهد شد.

غراوی اعلام کرد: 100 درصد عوارض پروانه ساختمانی در این محلات که مشمول طرح بازآفرینی هستند، رایگان خواهد بود. همچنین افزایش خدمات و تغییر نوع کاربری ها نیز در کمیسیون ماده 5 اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: دولت برای بازآفرینی این بافت‌ها یکصدهزار فقره تسهیلات برای احداث و 50 هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته است.

غراوی بیان کرد: همچنین دولت در آخرین اقدام اختیار شناسایی و واگذاری اراضی دولتی درون بافت‌های فرسوده و همچنین محدوده شهرها را که در اختیار دستگاه های دولتی است، به استانداری‌ها تفویض کرده است. با شناسایی این زمین‌ها و پس از تأیید استاندار، این اراضی در اختیار تسهیل‌گران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به روند طولانی استعلام‌ها عنوان کرد: بخش خصوصی برای استقرار هرنوع فعالیت اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و غیره که خارج از حریم روستاها قرار دارند باید 22 استعلام دریافت می کردند که ما این روند را اصلاح کردیم. در حال حاضر بخش خصوصی 10 استعلام برای فعالیت هایش نیاز دارد.

غراوی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در مدت 15 روز به استعلام‌ها پاسخ دهند در غیر این‌صورت و با گذشت این مدت زمانی، تلقی ما از پاسخ دستگاه‌ها مثبت خواهد بود.

وی به ارزشیابی عملکرد مدیران اشاره کرد و گفت: جذب اعتبارات از منابع ملی مهم ترین محور ارزشیابی عملکرد مدیران است. از نظر ما مدیرانی موفق هستند که از سهم ملی، اعتباراتی را برای استان بیاورند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یادآور شد: متأسفانه سال گذشته حدود 63 میلیارد تومان از اعتبارات استانی برداشته شد و در اختیار نمایندگان استان قرار گرفت تا پروژه‌های ملی اجرایی شود؛ در حالی که این پروژه‌ها ماهیت استانی داشتند.

وی گفت: تاکنون هیچ مبلغی از اعتباراتی که در اختیارات نمایندگان قرار گرفت به استان اختصاص پیدا نکرد. انتظار داریم در مدت زمانی باقی مانده تا پایان سال مالی پیش‌رو، این مبلغ از وزارتخانه‌های مختلف جذب و به استان آورده شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار