در حالی که آتش در ۴ نقطه جنگلی شهرستان گرگان مهار شده است در جنگل‌های شرق استان، حریق همچنان زبانه می‌کشد.

آتش جنگل‌های شرق گلستان همچنان زبانه می‌کشد/ مهار آتش در ۴ نقطه جنگلی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مقسم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت: آتش سوزی ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در جنگل روستای گلند تاریکی به کمک نیرو‌های مردمی و منابع طبیعی تا ساعت ۷ صبح بطور کامل خاموش شد.

عبدالرسول مقسم گفت: منطقه‌ای به وسعت یک هکتار از جنگل النگدره گرگان ساعت ۸ صبح امروز آتش گرفت که با کمک ۶۰ نفر از نیرو‌های آتش نشانی، نیرو‌های پارک، سپاه پاسداران، فرمانداری و شهرداری گرگان مهار شد و دود کنده‌های باقی مانده در حال خاموش شدن است.

او ادامه داد: این نیرو‌ها تا خاموشی کامل در جنگل النگدره مستقر هستند.

مقسم گفت: آتش سوزی بعدی ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه در منطقه روستای توشن گرگان رخ داد که با کمک نیرو‌های مردمی و منابع طبیعی بطور کامل خاموش شد.

او ادامه داد: آتش سوزی دیگری در منطقه توسکستان ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شروع شد که نیرو‌های منابع طبیعی آن را مهار کردند.

مقسم گفت: آتش سوز‌ی ها از حالت بحرانی خارج شده اند و نیرو‌ها در حال پاکسازی و خاموش کردن کنده‌های در حال سوختن هستند و دودی که در جنگل النگدره دیده می‌شود ناشی از کنده‌های در حال خاموش شدن است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: وزش باد صبح امروز دوباره آتش را در منطقه تنگراه پارک ملی گلستان شعله ور کرد.

رسول حسام گفت: آتش سوزی یک نقطه از تنگراه پارک ملی گلستان که اطفا شده بود، در پی وزش باد شدید صبح امروز دوباره شعله ور شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد: سرعت وزش باد ۸۰ کیلومتر در ساعت بود که موجب گسترش آتش شده و نیرو‌های امدادی، بسیجی، مردمی، منابع طبیعی و محیط زیست در حال مهار آتش هستند.

او گفت: در منطقه قوش چشمه هم یک منطقه جدید آتش سوزی روی داد که نیرو‌ها در حال اطفا هستند.

حسام ادامه داد: هم اکنون سه فروند بالگرد اطفای حریق در فرودگاه کلاله مستقر هستند، اما به علت شرایط جوی نامساعد نمی‌توانند پرواز کنند.

از پنج شنبه گذشته بیش از ۳۰حریق کوچک و بزرگ در مناطق مختلف جنگلی گلستان رخ داده است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار