معاون عمرانی استانداری گلستان گفت: ترویج خشکه کاری برنج در استان نیازمند احیای ردیف اعتباری آن در بودجه است.

ترویج خشکه کاری برنج در گلستان نیازمند احیای ردیف اعتباری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عفت همدم معاون عمرانی استانداری گلستان گفت: گرچه در تابستان شرایط بحرانی آب را تجربه کردیم اما  در سال جاری اقدامات خوبی در بخش سازگاری منابع آب انجام شده است و تا پایان سال نیز برنامه‌های زیادی در این بخش اجرا خواهد شد.

او گفت: تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر امری ضروری است، اگر این اراضی به باغ تبدیل نشوند با هر بارش باران، فرسایش خاک در این اراضی بیشتر می شود.

همدم ادامه داد: با تبدیل این اراضی شیبدار به باغ  اقداماتی انجام می‌شود که نهایتا  به ذخیره سازی آب در زمین منجر می‌شود.

او گفت: ردیف اعتبارات خشکه کاری برنج حذف شده است و از ۴ هزار هکتار تنها در سال جاری ۳۶۰ هکتار آن  به روش خشکه کاری کشت شده است .

او ادامه داد: لازم است برای ترویج خشکه کاری، ردیف آن احیا و بسته‌های حمایتی برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

همدم گفت: بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای پیگیری طرح احیای خلیج گرگان لازم است که با اعتبارات استانی به نتیجه نمی‌رسد.

او ادامه داد: با کمک دستگاه‌های متولی و سازمان حفاظت محیط زیست باید ردیف ویژه برای احیای خلیج گرگان دیده شود تا بتوانیم با مصوبات ستاد ملی تالاب‌ها آن را احیا کنیم.

همدم گفت: اعتبارات طرح احیا و تعادل بخشی با توجه به تاثیرگذاری و اهمیت این طرح، در استان نیاز به تقویت  دارد چراکه هم شاهد فرونشست در سطح استان هستیم و هم طی ۱۰ سال گذشته آبخوان ها‌ی کم عمق و عمیق در استان سطح نزولی پیدا کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار