رئیس سازمان صمت گلستان گفت: تسهیلات ریالی سرمایه در گردش صادراتی و تسهیلات ارزی به صادر کنندگان استان از محل منابع صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی به صادرکنندگان گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین طلوعیان رئیس سازمان صمت گلستان گفت: بنگاه‌های صادراتی متقاضی دریافت تسهیلات ریالی سرمایه درگردش گلستانی از محل منابع صندوق توسعه ملی می توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه الکترونیکی بهین یاب به آدرس www.stsm.ir، بخش تسهیلات بسته حمایت از صادرات اقدام کنند.

او ادامه داد:  صادرکنندگان پس از احراز اهلیت صادراتی بر اساس شاخص‌های موجود، نسبت به ارسال الکترونیکی درخواست‌های تایید شده به بانک‌های عامل با هدف احراز اهلیت اعتباری و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش ریالی با نرخ‌های ترجیحی اقدام کنند.

او گفت: امیدواریم با همکاری صندوق توسعه ملی در خصوص تخصیص منابع لازم و همچنین هماهنگی با بانک‌های عامل، ضمن پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی به صادرکنندگان استان گلستان، شاهد کاهش هزینه‌های حضور صادرکنندگان در بازار‌های هدف و افزایش قدرت رقابت پذیری آن‌ها باشیم.

طلوعیان گفت: پرداخت تسهیلات از طریق سامانه‌های بهین یاب و سپیدار بوده که پس از احراز اهلیت صادراتی صادرکنندگان، درخواست متقاضیان به کارتابل بانک‌های عامل و احراز اهلیت اعتباری ارجاع و در نهایت اعتبار پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: شاخص‌های در نظر گرفته شده برای احراز اهلیت صادراتی شامل میانگین صادرات در طول سه سال گذشته، بازرگانی یا تولیدی بودن متقاضی، نوع کالای صادراتی بر اساس ارزش افزوده و اولویت کشور‌های همسایه و اوراسیا است که با توجه به این وزن دهی سعی در حمایت حداکثری از صادرکنندگان را داریم.

طلوعیان گفت: استفاده از ابزار‌های تشویقی برای تسریع و تسهیل ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان ضروری است و  یکی از شاخص‌های اثرگذار در احراز اهلیت صادراتی صادرکنندگان، میزان ایفای تعهدات ارزی بوده و صادرکنندگانی که نسبت بیشتری از تعهدات ارزی خود را ایفا کرده باشند دارای امتیاز بیشتری هستند و برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از اولویت بالاتری برخوردار خواهند شد.

او گفت: ارزیابی و اثرگذاری پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از سوی سازمان توسعه تجارت ایران انجام می‌شود و بر این اساس، پرداخت مجدد تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ‌های ترجیحی انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار