رئیس کل دادگستری گلستان:

شعبه صلحی ویژه برای حل و فصل اختلافات حقوقی فعالان اقتصادی گلستان در اتاق بازرگانی گرگان راه اندازی شد .

شعبه ویژه شورای حل اختلاف در اتاق بازرگانی گرگان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم آغاز به کار این شعبه گفت: سیاست قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش است و به همین منظور به دنبال توسعه شعب صلحی برای حل و فصل اختلافات در استان هستیم .

وی افزود: به علت ویژگی هایی خاص فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و نیاز به پادر میانی افراد متخصص این حوزه برای حل و فصل اختلافات فعالان این بخش ، شعبه تخصصی شورای حل اختلاف با حضور متخصصان این حوزه در اتاق بارزگانی گرگان راه اندازی شد .

آسیابی افزود: از این پس پرونده هایی که بین بازرگانان و تجار عضو این اتاق و همچنین پرونده هایی که یک طرف آن از اعضای اتاق بازرگانی باشد به این شعبه ارجاع خواهد شد .

وی ادامه داد: امیدواریم اعضای این شورا در حل و فصل اختلافات خوب عمل کنند و دست کم 80 درصد پرونده های ارجاع شده به این شعبه به مرحله طرح دعوی در دادگاه نرسد .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کاهش هزینه های دادرسی و زمان رسیدگی از مزایای بررسی پرونده ها در این شعبه صلحی است .

رئیس شورای حل اختلاف گلستان هم در این مراسم گفت: مدتهاست راه اندازی این شعبه صلحی را دنبال می کنیم که خوشبختانه با پیگیری رئیس کل دادگستری استان شاهد افتتاح این شعبه هستیم .

احمد جعفری افزود: اعضای این شعبه سه نفرند که از بین تجار و بازرگانان استان انتخاب شده اند و یک مسئول دفتر آشنا به مسائل حقوقی هم در این شعبه حضور دارد تا در اختلافات بین تجار و بازرگانان ، پادرمیانی کنند و تا جایی که ممکن است در همین شعبه اختلافات طرفین را حل و فصل کنند .

یوسف مومنی رئیس دادگستری شهرستان گرگان هم در این مراسم گفت: تمام اعضای اتاق بازرگانی استان می توانند هم اختلافات با اعضا و هم پرونده هایی با موضوع تجارت و بازرگانی که با اشخاص غیرعضو این اتاق دارند با مراجعه به این شعبه حل و فصل کنند .

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار