منتظری از تامین اعتبار لازم برای اتمام پروژه سالن 6 هزار نفری گرگان در سفر رئیس جمهور خبر داد.

تامین اعتبار ساخت سالن ورزشی 6 هزار نفره گرگان در سفر رئیس جمهور/ زیرساخت های منطقه آزاد اینچه برون هوشمند می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به مهمترین اقدامات نمایندگان مجلس در حوزه قانون گذاری اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت و خانواده یکی از جامع ترین قوانین در حوزه فرزند آوری و ازدواج و پیوند تحکیم خانواده به شمار می رود و شورای نگهبان در حال بررسی آن است.
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان  ادامه داد: طرح تولید و جهش مسکن نیز از دیگر قوانین است که در کشور دنبال می شود و بحث مسکن یکی از موضوعات مهم است که رئیس جمهور آن را پیگیری می کند.
منتظری بیان کرد: بحث تسهیل کسب و کار نیز از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده تا روند کسب و کارها تسهیل شود و این طرح سبب شد که بسیاری از موانع از پیش رو برداشته شود.
وی افزود: امنیت غذایی و کشاورزی از دیگر موضوعاتی است که در مجلس پیگیری می شود و استان گلستان در این مسیر نقش به سزایی دارد و از این جهت مسئولیت ما یک مسئولیت ملی در این زمینه است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی برنامه ها یکی دیگر از طرح های ما در مجلس شورای اسلامی است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی این طرح مصوب شده است و در حال تهیه آیین نامه آن هستیم.
ارائه طرح پاسخگویی به نیازهای اساسی اصحاب فرهنگ و هنر 
منتظری تاکید کرد: طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی نیز در مجلس به کمیسیون ویژه سپرده شده و در حال پیگیری است  و بحث اقتصاد فرهنگ و هنر از دیگر موضوعات جدی است که در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری هستیم، جامعه هنری همواره از بیمه و حمایت گله مند هستند و با وزیر ارشاد نشست اولیه برگزار شده تا بتوانیم به یک طرح پاسخگو به نیازهای اساسی اصحاب فرهنگ و هنر برسد.
وی بابیان اینکه به حوزه نظارت اشاره کرد و افزود: بیش از 120 نشست در حوزه نظارتی و در بخش های اقتصادی، عمرانی، علمی و آموزشی، فرهنگی و هنری و غیره برگزار شد.
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان  خاطرنشان کرد: در سفر رئیس قوه قضائیه در پرواز از تهران به گرگان به صورت مفصل در خصوص موضوع پتروشیمی صحبت کردیم و اختیارات تامی به رئیس کل دادگستری داده شده و مشکل حقوقی آن حل می شود و سه سرمایه گذار نیز این مسئله را قبول کردند که به محض کار حقوقی تمام شود وارد عمل می شوند.
منتظری یادآور شد: یکی از دغدغه های اساسی ما مسئله آب است و مرکز استان گلستان با چالش بیشتری رو به رو هستیم و با وزیر نیرو جلسه ای را برگزار کردیم و سفر انجام شد و برای پیگیری جلسه مجددی برگزار شد و خوشبختانه مصوبات خوبی برای حل مشکل آب در استان در نظر گرفتند.
وی گفت: نخستین توافق احداث سدمیرداماد بود که مطالعات آن به زودی انجام می شود ولی مشکل کمبود آب و منابع آبی گرگان را به طور کامل حل نمی کند ولی مشکلات تا 50 درصد کمتر می شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسئله بعدی در حوزه آب مسئله شیرین سازی آب دریای خزر و موضوع شیرین سازی آب های لب شور بود، حفر چاه در حد ضرورت، تفکیک آب آشامیدنی از سایر بخش های مصارف خانگی از دیگر پیگیری های ما در این زمینه به شمار می رود.
زیرساخت های منطقه آزاد اینچه برون هوشمند می شود
منتظری ابراز داشت: موضوع منطقه آزاد اینچه برون را نیز پیگیری کردیم و در حال پیگیری برای مدیر ثابت برای منطقه آزاد هستیم و با سرمایه گذاران مختلف نشست های متعددی برگزار کردیم و تلاش می کنیم که

 زیر ساخت های منطقه آزاد اینچه برون هوشمند باشد.
وی گفت: یکی دیگر از پیگیری ما مشکلات کشاورزی است و زهکشی اراضی یکی از دغدغه های استان است و در حوزه کشت توتون و سیب زمینی مشکلاتی وجود داشت و بخشی از مطالبات کشاورزان را توانستیم محقق کنیم. 
این مقام مسئول متذکر شد: استان گلستان دچار خام فروشی است و باید تبدیل شود و باید صنایع وابسته را در استان گلستان افزایش دهیم و برای ایجاد دامداری دوهزار راسی اقداماتی صورت گرفته است.
منتظری افزود: بنا شد زنجیره کشت و صنعت با هدف تولید قند و شکر در استان گلستان شکل بگیرد و همچنین کشت چغندر قند در منطقه آزاد اینچه برون شکل بگیرد و اراضی حاصلخیر ما دچار آسیب نشوند.
وی گفت: در مسیر تحقق شعار سال و رفع موانع تولید نشست های متعددی با تولید کنندگان و مسئولان شهرک های صنعتی داشتیم و نیازها و موانع مشخص شده است و هر یک از مدیران موظف شدند که برای حل این مشکلات پیگیری کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به موضوع ساماندهی میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: بسیاری از میراث با ارزش تاریخی در انبار در حال خاک خوردن است و باید این میراث درس هایی برای آیندگان باشد.
جذب اعتبار برای ساخت سالن چند منظور ورزشی 6 هزار نفری گرگان 
منتظری به موضوع راه اندازی کارخانه نوآوری گرگان اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور امیدواریم بتوانیم اعتبار خوبی را برای سالن 6 هزار نفره ایجاد شود.
وی به راه اندازی تلار بزرگ فرهنگی و هنری در گرگان اشاره کرد و افزود: به دلیل فقر اعتبار این پروژه بلاتکلیف باقی مانده است و امیدواریم در سفر رئیس جمهور به گلستان اعتبار آن تکمیل شود.
این مقام مسئول به محرومیت وشمگیر و بخش انبارالوم اشاره کرد و افزود: پیشنهاد شد که بنیاد مستضعفان پس از مراوه تپه انبارالوم را محور توسعه قرار دهند و امیدواریم سیمای این منطقه محروم که محوریت اصلی آن آب و کشاورزی و بهداشت و درمان است متحول شود.
راه اندازی نخستین مرکز دیالیز توسط بخش خصوصی در گرگان
منتظری به حمایت از تیم های برزمینی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه دیالیز است و بیمارستان 5 آذر در شرایط بعدی قرار دارد و بخش خصوصی وارد گفتگو شدیم و مجوز آن صادر شده و نخستین مرکز دیالیز توسط بخش خصوصی در گرگان شکل خواهد گرفت.
وی به اقدامات در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و تاکید کرد: در شرایط کرونا به همراه معاون وزیر از بیمارستان های سطح استان بازدید کردیم و هر سال مبلغ 15 میلیارد تومان در اختیار نمایندگان قرار می گیرد و 15 میلیارد تومان برای کارهای زیربنایی گذاشتیم و کلنگ زنی شده است و 15 میلیارد تومان برای علاج بخشی سد وشمگیر قرار دادیم.
این مقام مسئول به طرح هادی روستایی اشاره کرد و افزود: بودجه طرح هادی روستایی در سال جاری سه برابر شده است و عدم اجرای طرح های هادی به شمار می رود.
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان ابراز داشت: با وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی نشستی را برگزار کردیم و بنا شد که اعتبار بازارچه صنایع دستی تقویت شود و تقاضا کردیم یک بازارچه صنایع دستی در گرگان و مرکز آفرینش های هنری در بافت تاریخی راه اندازی شود و اعتباری نیز برای این بخش تخصیص داده شده است.
منتظری به کاوش ها در شهر گرگان اشاره کرد و گفت: وزیر میراث فرهنگی برای کاووش بیشتر و همچنین ایجاد یک مکان مناسب برای نمایش در آوردن این آثار باستانی در دستور کار قرار بگیرد و همچنین موضوع مرمت مسجد جامع گرگان و بافت تاریخی گرگان از دیگر موضوعاتی بود که پیگیری کردیم.
وی افزود: اعتبارات لازم برای پارک موزه دفاع مقدس نیز اختصاص پیدا کرده تا بتواند به نتیجه برسد.
راه اندازی مجهزترین پایگاه اطفاء حریق در گرگان
این مقام مسئول بیان کرد: بنا است با رایزنی با رئیس سازمان امداد و نجات کشور یک بالگرد به استان گلستان اختصاص پیدا کند، نشست های متعددی برای ایجاد پایگاه اطفاء حریق ایجاد شود و به دستور وزیر یکی از مجهزترین پایگاه های اطفاء حریق در گرگان شکل می گیرد.
منتظری یادآور شد: موافقت راه اندازی نخستین هنرستان کشاورزی نیز از دیگر موضوعاتی است که پیگیری کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار