استاندار گلستان در بازدید از روستای زلزله‌زده قورچای آزادشهر بر حمایت و پشتیبانی از آسیب‌دیدگان این حادثه و تکمیل خانه‌های باقیمانده تخریب‌شده بر اثر این حادثه تاکید کرد.

تاکید استاندار گلستان بر تکمیل سریع خانه‌های زلزله‌زده روستای قورچای

به گزارش گلستان 24، علی محمدزنگانه همچنین ضمن دیدار با مردم این روستا از مجموعه اقدامات بهسازی و بازسازی صورت گرفته دیدن کرد.

زلزله ۵.۱ ریشتری ۱۷ شهریور پارسال به ۱۹۵ واحد مسکونی مناطق روستایی رامیان خسارت زد که بیشترین خسارت مربوط به ۲ روستای قورچای و ویرو بود.

براثر این زلزله ۱۲۴ واحد مسکونی مناطق روستایی رامیان نیازمند ساخت مجدد و ۷۱ خانه نیاز به تعمیر داشت.

از زمان شروع ساخت خانه های آسیب دیده از زلزله تاکنون ۱۸۳ واحد به بهره برداری رسیده و بقیه در مراحل گوناگون ساخت قرار دارد.

به گفته حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ۶۰ درصد خانه‌های تخریب شده زلزله رامیان خشتی و گلی بود که به بدلیل غیرمقاوم بودن امکان تعمیر و سکونت مجدد در آنها وجود نداشت.

خسروی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان هم گفت: این نهاد تاکنون برای هر یک از این واحدهای خسارت دیده از زلزله ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله، ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان پرداخت کرده و با پیگیری های مدیرکل بنیاد مسکن استان مقرر گردیده به هر یک از این واحدها ۵۰۰ میلیون ریال دیگر در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله تخصیص یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار