معاون زیربنایی ، حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری گرگان گفت که با صدور تاییدیه سازمان استاندارد، سورتمه شهربازی گرگان از کشور مقصد بارگیری شده و قبل از پایان سال با ترخیص از گمرک کشور وارد این شهر می‌شود.

تاییده سازمان استاندارد برای ورود سورتمه شهربازی گرگان صادر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مرتضی فاضلی‌عارف روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اصلی ترین دلایل تاخیر در بارگیری و ارسال این سورتمه، روند طولانی اخذ تاییدیه نماینده شرکت استاندارد ایران در کشور چین بود که در روزهای گذشته این مشکل برطرف شد.

 وی ارزش قیمت خرید تجهیزات سورتمه را ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد که تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده و بقیه به صورت نقد و تهاتر با املاک شهرداری تامین خواهد شد.

فاضلی‌عارف ادامه داد: تضمین های لازم برای اجرای مطلوب این طرح پیش بینی شده و بخشی از هزینه خرید سورتمه یک ماه پس از نصب و بهره برداری در صورت رضایت از کارکرد به فروشنده پرداخت خواهد شد.

معاون زیربنایی ، حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری گرگان افزود: بر اساس طرح اولیه قرار بود طرح سورتمه در مسیر ۷۷۵ متری اجرا شود اما با توجه به الحاق سه هکتار زمین جدید به عرصه شهربازی گرگان  طول این مسیر به حدود ۹۲۰ متر افزایش یافت.

وی اظهار داشت : در سورتمه گرگان ،مسافران ارتفاع بین ۱۴ تا ۱۶ متر را تجربه خواهند و از دیگر ویژگی های این سورتمه ، پیش بینی ردیف رفت و برگشت است در حالیکه در دیگر نمونه های مشابه داخلی مسافران از مسیر سرازیری سورتمه ها استفاده می کنند.

فاضلی عارف ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به روند نهایی شدن پروژه سورتمه ، مراحل ساخت پایه ها و فونداسیون این پروژه با استفاده از توان پیمانکاران داخلی آغاز می شود و تلاش می کنیم این طرح در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون زیربنایی ، حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری گرگان در خصوص آخرین وضعیت شهربازی گرگان گفت: این طرح به پیشرفت ۳۲ درصدی رسیده و در صورت تامین نقدینگی تا مهرماه سال آینده فاز نخست آن شامل دیوارکشی و کف سازی به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی ساخت شهربازی مدرن گرگان در بهمن سال ۹۸ در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵ هکتار در منطقه هزار پیچ آغاز شد.

زیرساخت‌های شهربازی گرگان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود این مجموعه گردشگری ۱۸ هکتاری با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان ظرف چهار سال به اتمام برسد.

این دهکده گردشگری شامل هتل ۱۲ طبقه شامل چهار طبقه پارکینگ، سه طبقه تجاری، پنج طبقه هتل و رستوران گردان، تم پارک، شهربازی سرپوشیده به مساحت ۶ هزار مترمربع، اقامت گاه جنگلی، دریاچه قایق سواری و ۴۰ دستگاه بازی مختلف از جمله بزرگترین چرخ‌ و فلک کشور به طول ۱۲۱ متر خواهد بود.

مجموعه شهر بازی مسقف به مساحت ۶ هزار مترمربع، شهر بازی روباز به مساحت ۶۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع، سایت سورتمه سواری، رستوران بازارچه صنایع دستی و مراکز فرهنگی و مسجد از بخش های مختلف این مجموعه تفریحی عنوان شده است.

شهر گرگان با ۳۵۰هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ شمال کشور محسوب می شود

 

ارسال نظر

آخرین اخبار