مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به وقوع بیش از ۲۷۰ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان، فرسودگی و مستهلک شدن تجهیزات اطفای حریق را در استان یک چالش و دغدغه جدی عنوان کرد.

۲۷۰ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی استان گلستان رخ داده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 270 مورد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه در جنگل‌های استان رخ داده که سبب وارد آمدن خسارت به چند صد هکتار از این عرصه‌ها شده است.

وی گفت: علاوه بر کمبود نیروهای حفاظتی که در استان با آن روبه‌رو هستیم یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های جدی در استان موضوع فرسودگی و مستهلک شدن تجهیزات اطفای حریق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: به علت حریق‌های متعددی که در عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داد بسیاری از تجهیزات و امکانات مقابله با حریق در استان مستهلک شده و بسیاری از تجهیزات ما از رده خارج شده است.

وی بیان داشت: در حریق‌های اخیر تعدادی از ماشین‌های کمک‌دار ما آسیب دید و فقط توانستیم دو دستگاه از آنها را بازسازی و اورهال کنیم. ضمن اینکه ما در استان فقط دو دستگاه خودروی آبپاش داریم در حالی که نیاز ما 40 دستگاه است.

لطفی با اشاره به مصوبه دو ماه قبل ستاد مدیریت بحران استان با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان جنگل‌ها برای اختصاص 20 میلیارد تومان تجهیزات اطفای حریق به استان گفت: هنوز این اعتبارات یا تجهیزات به استان اختصاص داده نشده است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد مشکلات لجستیکی ما برای مقابله با حریق جنگل‌ها و مراتع برطرف می‌شود.

وی افزود: از محل همین اعتبارات تقاضای خرید 6 دستگاه خودروی کمک‌دار، 3 دستگاه بیل بکهو، 3 دستگاه تراکتور و غیره را دادیم که امیدواریم به‌زودی با آنها موافقت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی و مستهلک شدن بخشی از تجهیزات و ماشین‌آلات در زمان وقوع حریق‌های احتمالی در آینده با کمبود و چالش جدی روبه‌رو خواهیم شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار