مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: کمبود ۷۰ قرق بان در حال حاضر برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گلستان وجود دارد و نیاز است تمام قرق بانان استان تجهیز شوند.

کمبود ۷۰ قرق بان در گلستان

عبدالرحیم لطفی در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد:استان گلستان ۴۵۰ هزار هکتار جنگل و ۸۶۰ هزار هکتار مرتع دارد که به ازای هر هکتار جنگل  و ده هزار مراتع، هر کدام یک قرق بان جداگانه نیاز است.

لطفی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۷ قرق بان داریم  و کمبود ۷۰ نفر هر چه سریع‌تر باید برطرف شود. 

وی با اشاره به اینکه در گذشته قرق بان رسمی مجهز به سلاح بود، بیان کرد: باید تمام نیروهای قرق‌بان تجهیز شوند و قرق‌بان‌هایی که شرکتی هستند اجازه حمل سلاح را ندارند و فقط شوکر و باتوم که سلاح های فردی هستند را می توانند به همراه داشته باشند که به مرور زمان از طریق شرکت های حفاظتی جنگل در حال تهیه سلاح های فردی برای قرق بانان شرکتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نقاط حساس و مهم جنگل ها باید دوربین حفاظتی نصب شود ، گفت:  نیاز به ۲۰ دوربین در سطح استان است و تا به امروز ۳ عدد دوربین برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گلستان نصب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری  استان گلستان تصریح کرد: اتاق مانیتورینگ در اتاق حفاظت تجهیز شده که آماده بهره برداری است و سایر تجهیزات فردی بی سیم دیجیتال در طی دو ماه آینده نصب می شود. 

وی افزود: سه دستگاه هلی شات برای رصد جنگل‌های استان تهیه شده و یکی از آنها مجهز به دوربین دید در شب است که هر جنبنده  داخل جنگل را شناسایی می کند وحتی برای حوادث هم قابل استفاده است.

وی گفت: تعداد ۳۵ دستگاه خودرو حفاظتی کمک دار عملیاتی، ۲۴ خودرو از بخش خصوصی و ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت برای حفاظت از جنگل  استفاده می شود.

لطفی خاطر نشان کرد: تعداد ۲۵ دستگاه ماشین آب پاش و تجهیزات فردی لازم اطفای حریق برای نیروهای مردمی بابت حفاظت از عرصه منابع طبیعی در زمان وقوع حوادث و بحرانی وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار