رییس شورای اسلامی شهر گرگان با اذعان به وجود برخی معضلات ساختاری در این شهر گفت: بخشی از این مشکلات یادگار تصمیمات اشتباه مدیران شهری گذشته است که تلاش داریم با همراهی مردم و اقدام جهادی آنها را برطرف کنیم.

مشکلات شهر گرگان با همراهی مردم برطرف می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ صفرعلی پایین محلی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان اظهارداشت: گرگان کلان‌شهری است که دغدغه ها و مشکلات زیادی فراروی آن است که بخشی از آنها مانند ترافیک نتیجه راهبرد غلط مدیران پیشین است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بلوار شهید صیاد شیرازی را طوری طراحی کردند که دارای پیچ های ۹۰ درجه ای است و با هیچ ملاک و قاعده ای سازگار نیست و همین طراحی غلط سبب تصادفات و سوانح رانندگی و جان باختن شهروندان شده است.

وی افزود: اگر در زمان طراحی این مسیر رعایت شیوه نامه ها مقدمتر از برخی از لابی ها و زد و بندها بود اکنون شاهد این مشکلات نبودیم که پروژه ای با میلیاردها ریال اعتبار از بودجه بیت المال احداث و ماحصل آن تهدید جان شهروندان بشود.

ترافیک معضل جدی شهر گرگان

رییس شورای شهر گرگان یادآور شد: دغدغه ها ی ترافیکی منحصر به مناطق منتهی به حاشیه جنگل و نهارخوران نمی شود بلکه  در بخش کمربندی شهر هم با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم.

پایین محلی تصریح کرد:  به سبب ارزانی زمین، ساخت شهرک های مسکونی در شمال کمربندی بیشتر و بیشتر می شود و تردد خودرو و شهروندان در کمربندی رو به افزایش است، این موضوع در کنار حجم بالای خودروهای برون شهری از کمربندی، این محور را به یکی از پرخطرترین نقاط شهر تبدیل کرده است.

ضرورت ایجاد کمربندی جدید 

وی گفت : عبور کامیون و اتوبوس و دیگر خودروهای سنگین جان شهروندان بی دفاع را تهدید می کند در حالیکه در سالهای گذشته و با اتخاذ تصمیمات درست امکان خروج کمربندی از داخل شهر گرگان وجود داشت.

رییس شورای شهر گرگان گفت : با ایجاد چهار روگذر و زیرگذر و با هزینه هزار میلیارد ریالی درحدود ۱۰ کیلومتر از مسیر کمربندی باز هم مشکلات این بخش از شهر کمتر  نشد، ولی اگر هزینه های این پروژه های عمرانی با اعتبارات استانی تجمیع می شد، امکان تکمیل کمربندی جدید شهر در محور سرخنکلاته محقق می شد.

پایین محلی افزود: خروج کمربندی از شهر، امری گریزناپذیر است و ضرورت دارد تا مدیران ارشد استان و گرگان برای رفع این چالش هر چه سریعتر تصمیمات عاجلی بگیرند.

وی گفت : پیش بینی مسیرهای موازی برای رسیدن به نهارخوران و النگدره از جمله اقدامات شورای ششم برای حل مشکلات ترافیکی جنوب شهر است که در این راستا  و در ضلع غربی شهر، مسیری از بلوار صیاد به  النگدره  و سپس نهارخوران طراحی شده و در ضلع شرقی هم بازگشایی مسیری موازی از شهرک تالار به سوی گلشهر در برنامه مدیران شهری قرار دارد.

پایین محلی اظهار امیدواری کرد مشکل پروژه تله کابین با پیگیری های نمایندگان برطرف خواهد شد و این امر میزان تردد خودرو و ترافیک محور نهارخوران را افزایش می دهد که طراحی مسیرهای جایگزین و موازی مکملی برای تله کابین است که شهروندان ترافیک کمتری را متحمل شوند.

وی در خصوص تله کابین نهارخوران هم گفت : گرگان با ظرفیت های بالای گردشگری توفیق زیادی در امر جذب گردشگر نداشته و تلاش داریم تا ضمن حفظ محیط زیست  و طبیعت تله کابین را اجرایی کنیم و با افزایش جذابیت ها برای مسافران شب مانایی گردشگران را افزایش دهیم.

لزوم اولویت بندی پروژه های نیمه تمام 

پایین محلی ادامه داد: برای صیانت مطلوبتر از طبیعت منطقه گردشگری نهارخوران چندین میلیارد به هزینه های تله کابین افزوده شد تا میزان ریسک خسارت به طبیعت به حداقل ممکن برسد، ما به  دل نگرانی همه شهروندان گرگانی در خصوص طبیعت شهر احترام می گذاریم و برای کاهش آن از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنیم.

این عضو شورای شهر گرگان همچنین به ضرورت بازنگری در بخشنامه های مربوط به شهرسازی در گرگان اشاره کرد و گفت :‌ برای بهبود روند خدمت رسانی به شهروندان و افزایش خدمات شهری باید فرآیند بلندمرتبه سازی در گرگان محقق شود و در این بخش نیازمند مساعدت مسوولان ارشد استان هستیم.

برطرف شدن مشکلات با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی 

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام شهر اظهارداشت : با توجه  به محدودیت های اعتباری باید الویت بندی دقیقی  برای اجرای این پروژه ها ترسیم شود.

پایین محلی در خصوص بودجه شهرداری گرگان هم یادآور شد: افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۱ رقمی معقولی است و می توانیم بخشی از مشکلات و پروژه های شهری را با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی برطرف کنیم.

شهر گرگان با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت شمال کشور است و ۹ عضو شورای شهر دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار