شهردار گنبدکاووس با اشاره به اینکه به صورت کاملا فنی و دقیق در حال بررسی طرح تقاطع غیر همسطح ورودی گنبدکاووس هستیم، گفت: فاز نخست این پروژه را به زودی اجرایی خواهیم کرد.

اجرای فاز نخست تقاطع غیر همسطح ورودی گنبد

به گزارش گلستان۲۴؛شهر گنبدکاووس که دومین شهر بزرگ استان گلستان و از تاثیرگذارترین شهرهای شمال کشور در موضوعات و عرصه‌های مختلف است، چند سالی است با افزایش جمعیت شهرنشین و همچنین افزایش تعداد خودروهای موجود در سطح شهر با ترافیک‌های موضعی و مقطعی و بعضا نیز دائم در برخی از مناطق رو به رو شده است.

این ترافیک‌ها و بعضا عدم روان بودن تردد خودروها در کنار برخی عدم خوانایی خیابان‌ها باعث شده است تا شورای اسلامی شهر و شهرداری گنبدکاووس در اندیشه ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح در برخی از نقاط شهر باشند که نقطه آغازین این کار را در ورودی شهر از سمت آزادشهر که تقریبا پر ترددترین مکان نسبت به سه ورودی دیگر است قرار داده‌اند.

به همین منظور با انتخاب مشاور مطالعات اجرای این پروژه آغاز شده و با هدف دریافت گزارش از آخرین وضعیت موجود جلسه‌ای در دفتر شهردار گنبدکاووس برگزار شد.

* لزوم دقت و نگاه کارشناسی در تهیه طرح پیشنهادی

شهردار گنبدکاووس در این جلسه با تقدیر از ارائه طرح اولیه اجرای تقاطع همسطح در ورودی شهرستان گنبدکاووس از سمت شهرستان آزادشهر، اظهار کرد: این طرح آغاز مسیر بزرگی است که می‌تواند در گنبدکاووس با سرعت تداوم یافته و به طرح‌های بزرگتری نیز منجر شود.

منصور طعنه گنبدی با بیان اینکه قطعا هر طرحی دارای ایرادات و نظرات مخالف نیز هست، اضافه کرد: حتی برخی از طرح‌ها بعد از اجرا تازه ایرادات خود را نمایان می‌کنند، به همین دلیل تاکید کرده‌ایم که این طرح از تمامی جوانب مورد بررسی دقیق قرار گرفته و با نگاه کارشناسی به آن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین (ع) در دستور کار مشاور طرح قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به تعیین اولویت برای این پروژه امیدواریم هر چه زودتر به اجرای فاز نخست این پروژه ورود پیدا کرده و سپس به روند ساخت آن سرعت ببخشیم.

* ارائه طرح های جایگزین برای تردد خودروها در زمان اجرای پروژه

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح باید مطالعات و نگاه‌های کارشناسی بسیار دقیقی صورت بگیرد، افزود: هدف از انجام مطالعات دقیق این طرح بازگشایی گره‌های ترافیکی، کاهش ترافیک سطح معابر، سهولت در حرکت وسایل نقلیه و دسترسی بهتر و آسان به خیابان‌های اصلی در کنار ایمنی عابران پیاده است.

بابک پاکدل با اشاره به اینکه مشاور پروژه، طراح و مسوولان شهری به صورت حضوری با تمامی مولفه‌های لازم کالبدی در این فضا آشنا شده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از معابر و محورهای دارای گره ترافیکی و حادثه‌خیز بازدید و برای رفع آنها چاره اندیشی و تصمیم‌گیری شده است.

وی بر لزوم اندیشیده شدن تدابیری برای بهبود مشکلات ترافیکی در زمان اجرای طرح و روان‌سازی ترددها در این زمان تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبی که به مشاور و طراح توصیه شده است توجه به آلترناتیوهای پیشنهادی عبورر و مرور در زمان اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح است تا ضمن دارا بودن ایمنی مشکلات ترافیکی نیز مرتفع شود.

گفتنی است مشاور طرح تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) شهر گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند بازدیدها و مطالعات صورت گرفته قول مساعد داد تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به نهایی شدن طرح پیشنهادی و دقت در تمامی نکات و ظرافت‌های مطرح شده اقدامات لازم را صورت دهد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار