فیلم مستند وداع در تپه نقره ای ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی از استان گلستان به مرحله نهایی سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام در خوزستان راه یافت.

مستند «وداع در تپه نقره ای» نماینده گلستان در سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی صاحبدل به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فیلم مستند «وداع در تپه نقره ای» ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی در ادامه حضور در جشنواره های ملی و بین المللی به مرحله نهایی سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام که در خوزستان برگزار می شود، راه یافت.

 

کارگردان مستند وداع در تپه نقره ای افزود: این مستند که روایتی از حماسه آفرینی مردم گمیشان در برابر سیل است، پیش از این برنده جایزه بهترین مستند دهمین جشنواره فیلم امید شده و تاکنون در ۵ جشنواره بین المللی کاندیدای بهترین فیلم مستند شده است.

 

وی ادامه داد: این مستند داستان تلاش مردم شهر گمیشان که قرن ها شغل اصلی آنها صیادی بوده است و برای نجات شهر خود از ورود سیل (اوایل سال 98)، با یکدیگر متحد شدند و با دستان خالی سدی ابتکاری ساختند؛ و اگرچه موفق به جلوگیری از ورود آب به شهرشان شدند، اما هزینه جبران ناپذیری برای آن پرداختند.

 

صاحبدل با اشاره به سایر عوامل فیلم، گفت: طراحی و ترکیب صدا با گیسو آزادروش،‌ تدوین با سارا براتی، اصلاح رنگ و نور با سهراب نوربخش و محمود نوری، عکس مسعود کمی و تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار