دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از بزرگترین رویدادهای فاخر فرهنگی استان گلستان و کشور است و به عنوان برندی برای نگارستان ایران شناخته می‌شود که تاکنون ۱۴ دوره آن با استقبال علاقه‌مندان برگزار شده است.

جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از بزرگترین رویدادهای فاخر فرهنگی استان گلستان و کشور است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خانه ملت، غلامرضا منتظری ، نماینده  مردم گرگان و آق‌قلا و دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با سید عزت الله  ضرغامی  وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی دیدار و گفتگو کرد.

براساس این گزارش؛ ضرغامی در این نشست گفت: در استان گلستان ظرفیت‌های شاخصی چون تنوع اقلیم بستر شکل‌گیری جاذبه‌های طبیعی گردشگری، قدمت تاریخی زمینه برخورداری از آثار تاریخی فاخر و همچنین تنوع فرهنگی اقوام زمینه گوناگونی در تولیدات صنایع دستی را برای جذب مسافر و گردشگر پدیدآورده است.

وی افزود: تنوع اقوام یکی از توانمندی‌های اصلی استان گلستان برای توسعه گردشگری است که باید برای حفظ این تنوع فرهنگی و توسعه آن توجه ویژه شود.

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان، حوزه‌های مختلف گردشگری امکان تقویت و توسعه را در استان گلستان دارد و برای تقویت زیرساخت های گردشگری این استان باید برنامه‌ریزی شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس نیز در این نشست اظهار داشت: تدوین سند ملی گردشگری ضرورت این حوزه است و می‌توان با تدوین سندی جامع و چشم اندازی میان مدت و بلندمدت با رفع موانع، توسعه حوزه گردشگری را در همه ابعاد شاهد باشیم.

وی افزود: تامین اعتبار برای بازارچه های دائمی صنایع دستی در حال ساخت گرگان و آق قلا جهت رونق فروش تولیدات هنرمندان و همچنین تداوم روند مثبت در حوزه مرمت و احیا شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با همکاری بخش خصوصی از دیگر نیازمندی ها و اولویت های استان است که توجه به آن ضرورت دارد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از بزرگترین رویدادهای فاخر فرهنگی استان گلستان و کشور است و به عنوان برندی برای نگارستان ایران شناخته می‌شود که تاکنون ۱۴ دوره آن با استقبال علاقه‌مندان برگزار شده است.

منتظری خاطرنشان کرد: توجه به تنوع فرهنگی اقوام، ایجاد تحول روحی و معنوی در جامعه، تقویت شادی و نشاط در جامعه از دستاوردها و پیامدهای جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار