مدیرعامل آب وفاضلاب گلستان از اجرای طرح پایداری آب شرب در ۴۳۲ روستای استان در قالب محرومیت زدایی خبر داد.

اجرای طرح پایداری آب شرب در ۴۳۲ روستای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، هرمزی مدیرعامل آب وفاضلاب گلستان گفت: طی تفاهم نامه‌ای که برای تامین آب شرب پایدار در استان در وزارت نیرو منعقد شده، قراردادی هم بین شرکت آب و فاضلاب استان گلستان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب طرح محرومیت زدایی به ارزش ۶۲۰ میلیارد تومان بسته شده است و مقرر شده طی مدت ۱۵ ماه طرح‌های آبرسانی استان اجرایی شود.

او گفت: در گلستان درصد برخورداری از آب شرب ۷۴ درصد است و از میانگین کشوری ۲ درصد عقب هستیم، اما قرار است با اجرای این طرح‌های آبرسانی به بالای ۸۵ درصد ارتقا پیدا کنیم.

هرمزی گفت: هدفگذاری شده با پیگیری‌های انجام شده این درصد برخورداری را تا ۹۰ درصد هم برسانیم، اما اینکه چقدر محقق شود بستگی به اعتبارات مصوب شده دارد.

او گفت: ۱۱ طرح، ۳۵ حلقه چاه و مخزن به ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب و در حدود ۶۶۰ کیلومتر مسیر انتقال و ۷۱۰ کیلومتر شبکه داخلی مجموعه فعالیت‌هایی است که مقرر شده در ۴۳۲ روستا با جمعیت ۱۱۴ هزار خانواربا کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شود.

او گفت: بسیاری از روستا‌های استان آب دارند، اما پایداری آب ندارند و در تابستان گذشته شاهد افت فشار و قطعی آب در این روستا‌ها بودیم، برنامه ما این است که پایداری آب شرب را در روستا‌ها افزایش دهیم.

او گفت: در این طرح ۲۷ روستا دارای آب شرب خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار