مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: تولید مسکن اولویت ما بوده و در صورت تامین زمین آمادگی ساخت مسکن برای افراد واجدشرایط را داریم.

ساخت مسکن به جای واگذاری زمین اولویت بنیاد مسکن گلستان/ اختصاص ۲ هکتار از اراضی مازاد ادارات گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، سیدمحمد حسینی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در صورت تامین مسکن از سوی اداره کل راه و شهرسازی ما آمادگی احداث مسکن برای افراد واجد شرایط به ویژه خانواده ایثارگر و شهدا را داشته و اولویت ما ساخت مسکن به جای واگذاری زمین است.

وی تصریح کرد: تولید مسکن اولویت ما بوده و احداث مسکن با همکاری انجمن خیرین مسکن‌ساز گلستان به صورت رایگان برای افراد واجد شرایط خواهد ‌بود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: در راستای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی مسکن در «طرح نهضت ملی مسکن» ۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی کلنگ‌زنی شده که از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ واحد آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

* آغاز عملیات اجرایی و نوسازی ۵ هزار واحد مسکونی در بافت روستایی/ تحویل یک‌هزار جلد سند مالکیت به مالکان
وی ادامه داد: عملیات اجرایی و نوسازی 5 هزار واحد مسکونی در بافت روستایی نیز آغاز می‌شود که ‌مجموعا برای این دو پروژه یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی آن خواخد بود.

حسینی گفت: صدور سند مالکیت یکی از وظایف این اداره کل بوده که در این راستا در دهه فجر یک‌هزار جلد سند مالکیت با همکاری اداره کل ثبت و اسناد و بنیاد مسکن تحویل مالکان آن خواهد شد.

وی بازنگری و تهیه طرح هادی را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برشمرد و بیان کرد: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه بازنگری و یا تهیه طرح هادی در راستای توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است که در دهه فجر افتتاح و یا  عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از آغاز عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن حمایتی در گلستان خبر داد و افزود: این واحدهای مسکونی برای مددجویان کمیته امداد بوده که با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت و اعتبارات بلاعوض با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سپاه و کمیته امداد انجام می‌شود.

وی گفت: در کشور ۴۰ هزار واحد مسکن حمایتی احداث می‌شود که سهم استان گلستان از این تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ واحد بوده و در فاز نخست قبل از دهه فجر آغاز عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکن حمایتی از این تعداد شروع می‌شود.

حسینی بیان کرد: افرادی که تاکنون تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده و یا زمین و مسکن به‌نام خود ندارند می‌توانند در قالب خودمالکی در طرح مسکن حمایتی ثبت‌نام کنند.

*۲ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی برای «طرح نهضت‌ملی مسکن» در نظر گرفته شده است/ تکمیل «جاده نفت» می‌تواتند جایگزین خوبی برای تردد ماشین‌های ترانزیتی باشد
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه گفت: در راستای  اجرای پروژه‌های جهش و تولید مسکن حدود ۲ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی استان برای این کار اختصاص یافته است.

حسین محبوبی گفت: در شهرستان گنبدکاووس با جلسه‌ای که برگزار شد اراضی بنیاد مستضعفان برای احداث ۹۶ واحد مسکونی در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شده و در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: مهمترین پروژه شهرستان در حوزه راه، تکمیل آسفالت جاده ترانزیتی معروف به «جاده نفت» بوده که خوشبختانه امسال اعتبار خوبی در‌حدود ۳۵ میلیارد تومان مصوب شده و قرار است قیر رایگان نیز برای این جاده از منابع ملی تامین شود.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: تلاش داریم با همکاری نمایندگان مردم گلستان در مجلس به ویژه نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ماده ۲۳ قانون را در بودجه ۱۴۰۱ آورده تا از این طریق بتوانیم ردیف ملی برای اعتبارات این پروژه در نظر گرفته شود.

محبوبی گفت: با توجه به حجم ترافیکی جاده گنبدکاووس به «اینچه‌برون» و کم‌عریض بودن این جاده، تکمیل «جاده نفت» می‌تواتند جایگزین خوبی برای تردد ماشین‌های ترانزیتی باشد.

وی بیان کرد: ۱۶ کیلومتر از این مسیر در حال سفالت و زیرسازی بوده و از کیلومتر ۲۵ به بعد نیز توسط پیمانکار  بنیاد مسکن در حال اجرا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار