دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان استان از برنامه‌های فرهنگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد بهره‌مند شدند.

امسال ۲۰۰ هزار گلستانی در دوره آموزش‌ پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمودرضا روحانی‌فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیشترین آموزش ارایه شده به این افراد در حوزه پیشگیری از اعتیاد در محیط های آموزشی، خانواده، جامعه، محله ها به صورت حضوری و یا فضای مجازی اجرا شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای اجرای این طرح‌ها حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر به برخی از دستگاه های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری در استان پرداخت شد.

وی همچنین به فعالیت های حوزه درمان معتادن در گلستان اشاره کرد و گفت: در این حوزه دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی به عنوان دستگاه های اصلی فعالیت دارند که در این راستا درمان سرپایی و اقامتی ماده ۱۵( خود معرف) به حدود ۳۵ هزار نفر ارائه شد.

روحانی‌فر از اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد در گلستان خبر داد و گفت: این طرح برای دسترسی به آمار جدید میزان شیوع اعتیاد در استان به صرت آزمایشی در علی آباد آغاز شده و پس از بررسی نتیجه اولیه در سایر شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

به گفته وی آخرین شیوع شناسی اعتیاد در سال ۱۳۹۵ توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انجام شده و استان گلستان با شیوع ۱۳.۸۱ درصد در جمعیت بین 15 تا ۶۴ سال در رتبه دوم کشور قرار دارد که با اقدامات انجام شده سال های اخیر، میزان شیوع در استان کاهش یافته است.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۳۳ نقطه شهری و یک هزار و ۷۵ روستا سکونت دارند.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زیر نظر ریاست جمهوری وظیفه نظارت، سیاستگذاری و برنامه ریزی بر عملکرد فعالیت کاری ۲۳ دستگاه مرتبط توسط این شورا در استان‌ها را بر عهده دارد

 

ارسال نظر

آخرین اخبار