معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۶۶ هزار و ۹۸۷ نفر از ساکنان شهرهای استان از سال ۸۸ تاکنون برای خانه‌دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن و در ادامه با تغییر نام در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند.

۶۷ هزار شهروند گلستانی برای خانه‌دار شدن ثبت‌نام‌ کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسدالله پناه‌یزدان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۱۶۳ نفر تایید نهایی شدند که هزار و ۳۵۴ نفر از آنان اقدام به افتتاح حساب کرده و هزار و ۴۶ نفر نیز وجه لازم را واریز کردند.

وی گفت: طبق آخرین بررسی‌ها ۲۱ هکتار زمین مورد نیاز ساخت ۲ هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی شهری از سال ۸۸ تاکنون در طرح اقدام ملی و در ادامه نهضت ملی مسکن در گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق‌قلا، بندرترکمن، بندرگز، جلین، علی‌آبادکتول، کلاله، گمیش تپه، مراوه‌تپه، مینودشت، گالیکش، سیمن‌شهر، نوکنده و کردکوی تهیه شده که بیشترین ساخت و سازها با ۷۸۸ واحد مربوط به گرگان و ۹۶ واحد مربوط به گنبدکاووس است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: عملیات ساخت این واحدهای مسکونی به صورت مجتمع‌سازی و گروهی (سه یا چهار نفره) انجام می‌شود که ساخت ۳۸۸ واحد در گرگان و ۹۶ واحد در گنبدکاووس در حال انجام است و برخی واحدها به آخرین مرحله اسکلت رسیده و ۴۰۰ واحد دیگر هم در گرگان در مرحله اخذ پروانه قرار دارد و عملیات اجرا در سایر شهرها در مرحله اخذ پروانه بهره برداری و اجرای فونداسیون است.

پناه‌یزدان با بیان اینکه بیش از ۴۹ هزار نفر از کل ثبت‌نامی‌ها مسکن شهری در گلستان مربوط به طرح نهضت ملی مسکن است، اظهارداشت: تاکنون ۲۰ هزار و ۱۴۰ نفر از متقاضیان حائز شرایط شناخته شدند.

وی افزود: هم اکنون ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن در تمام ۳۴ شهر استان گلستان انجام می‌شود و افراد واجد شرایط ۲ ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه https://saman.mrud.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی گلستان پیش بینی اولیه هزینه ساخت هر واحد طرح اقدام ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ مترمربع را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار برای پروژه‌های مذکور در شهر گرگان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت پرداخت می‌شود.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی) سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار