مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

بیکی گفت: امیدآفرینی در دل مردم و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی یکی از مهمترین کارهای دستگاه های فرهنگی است که باید در طول سال برای آن برنامه ریزی و فعالیت کنند.

تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و امیدآفرینی در راس برنامه های دهه فجر قرار گیرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مهدی بیکی» صبح امروز (سه شنبه 28 دی) در اولین جلسه کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: دهه مبارک فجر تبلور اندیشه های الهی و رهایی از حکومت وابسته و مستبد است، این دهه تجلی به ثمر رسیدن سال ها ایستادگی در برابر ظلم و خودکامگی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: دهه فجر تجلی گاه یک انقلاب مردمی است که نه وابسته به شرق بود و نه وابسته به غرب، یک انقلاب ایدئولوژی که محتوای خودش را از اندیشه های اسلامی گرفته بود و یک راهبرد مستقل داشت و متکی به افکار و اندیشه های اسلامی و قیام مردم خودش بود.

 

وی ادامه داد: در چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم، در دوره ای که از هر سو فشارهای اقتصادی از سوی ایادی خارجی بر ملت وارد می شود و همسو و همراه با آن فشارهای اقتصادی، فشارهای سیاسی و تبلیغات سو نیز از تربیون و رسانه های غربی نیز وارد می شود که هدف آنها نا امید کردن و دلسرد کردن مردم از انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

بیکی اظهارداشت: وظیفه ما در این برهه خطیر تاریخی انقلاب این است که با تبیین روشنگری هم وضع گذشته را خوب توضیح بدهیم و هم فرآیند پیشرفت کشور و دستاوردهای علمی که به آن دست پیدا کرده ایم را بگوییم.

 

وی گفت: شک نباید کرد اگر هر کشور دیگری همانند ایران بود، در زیر این همه فشارها و تحریم های ظالمانه اقتصادی، فلج می شد و از ادامه مسیر باز می ایستاد اما همین مسئله نشان می دهد که کشور ایران با وجود مشکلات زیادی که از ناحیه تحریم ها به او رسیده و معیشت مردم را در چالش بزرگی قرار داده است، اما سرزنده به مسیر توحیدی خودش ادامه می دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: امیدآفرینی در دل مردم و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی یکی از مهمترین کارهای دستگاه های فرهنگی است که باید در طول سال برای آن برنامه ریزی و فعالیت کنند.

 

وی گفت: کارگروه مساجد دهه مبارک فجر با همین هدف باید برنامه ریزی و فعالیت کند و در ضمن گرامیداشت این دهه دست به ایجاد گفتمان غالب انقلاب اسلامی جامعه بزند.

 

بیکی خاطرنشان کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته این کارگروه برنامه 10 شب 10 مسجد را با هدف تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار دارد.

 

وی افزود: پیوند فکری بین نسل امروز به نسل اول انقلاب و همین طور انتقال افکار و مفاهیم انقلاب به نسل نو از دیگر اهداف این برنامه است که توسط فضاهای مجاز نیز پوشش داده می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار