وادادگی مجازی خروجی سیاست‌های اشتباه؛

سرپرست فضای مجازی مجمع جهانی اهل‌بیت علیه‌السلام با اشاره به اینکه عدم کنترل دنیای مجازی باعث آسیب‌های جبران ناپذیر به پیکره و بنیان خانواده می‌شود، گفت: آمارها حکایت از آن دارد حدود 63 درصد طلاق‌های دنیا ناشی از ارتباط یکی از زوجین در محیط اینترنت بوده ‌است.

63 درصد طلاق‌های دنیا ناشی از ارتباطات اینترنتی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حسن صدرایی عارف در خصوص مدیریت رسانه در خانه و خانواده اظهار کرد: رسانه تمام ثانیه‌های زندگی ما را به ‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت الشعاع قرار داده‌ است، هیچ اتفاقی در عالم نمی‌افتد مگر این‌که ارتباطی با موضوع رسانه پیدا کند، اتفاقات مهم بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی بدون حضور رسانه امکان‌پذیر نیست.

وی گاهی سکوت خبری اتفاقات مهم را ناشی از سیاست رسانه‌ای دانست و توضیح داد: خیلی از اتفاقات در این عالم بدون این‌که رسانه‌ها یک خط  راجع‌ به آن‌چیزی بنویسند یک سیاست رسانه‌ای است، هر جنگ، صلح و رفتار بزرگ فرهنگی، اقتصادی، ورزشی همه اتفاقات به نوعی یا مستقیم و یا غیرمستقیم با رسانه در ارتباط است.

سردبیر خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه رسانه با زندگی انسان عجین شده است، ادامه داد: حتی اگر با سیاست و موضوعات بین‌المللی و ملی کاری نداشته باشیم باز هم رسانه با زندگی ما ارتباط معناداری دارد.

صدرایی عارف با کنکاش آماری از وضعیت استفاده جامعه به ویژه جوانان از فضای مجازی گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از 70 هفتاد درصد پسران زیر 18 سال که دسترسی به اینترنت داشتند حداقل یک‌بار فیلم پورن دیدند این آمار در دختران کمتر است.

وی با اشاره به اینکه عدم کنترل دنیای مجازی باعث آسیب‌های جبران ناپذیر به پیکره و بنیان خانواده می‌شود، ادامه داد: آمارها حکایت از آن دارد حدود 63 درصد طلاق‌های دنیا ناشی از ارتباط یکی از زوجین در محیط اینترنت بوده ‌است.

سرپرست فضای مجازی مجمع جهانی اهل‌بیت علیه‌السلام با اشاره به اینکه نحوه برخورد افراد نسبت به فضای مجازی سه نوع است، گفت: برخی در این محیط می توانند واداده باشند، عده ای فضای مجازی را بر خود حرام می‌کنند و یا این‌که نسبت به آن تعامل حکیمانه برقرار می‌کنند که در واقع باید سومین گزینه را انتخاب کنیم و با مدیریت و برنامه‌ریزی از فضای مجازی استفاده شود نه آنکه فضای مجازی ما را مدیریت کند.

صدرایی عارف با طرح این سوال که چگونه باید فضای مجازی را مدیریت کرد، افزود: پنج خصوصیت را باید برای تعامل و استفاده درست از فضای مجازی رعایت کنیم، مدیریت زمان داشته ‌باشیم یعنی با توجه به اقتضاء کاری که داریم در فضای مجازی فعالیت کنیم و بدانیم چه مقدار زمان برای استفاده از آن می‌گذاریم.

وی دومین خصوصیت را مدیریت مکان برشمرد و ابراز کرد: در همه مکان‌ها نمی‌توانیم از فضای مجازی استفاده کنیم باید مکان آن را در نظر بگیریم مثلاً در زمان کار نمی‌توانیم فضای مجازی و مدیریت زمان داشته ‌باشیم دنبال مطلبی که نیاز ما است در اینترنت بگردیم و وقت خود را صرف موارد حاشیه‌ای کنیم.

صدرایی عارف؛ مدیریت محتوا را از دیگر موارد مجاز در استفاده از اینترنت دانست و گفت: باید بدانیم چه محتوایی از چه درگاهی در اختیار ما قرار می‌گیرد تا اسیر فیک نیوزها نشویم و شایعات در زندگی ما اثر سوءنگذارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار