تصاویر ارسالی خبرنگاران ما نشان می‌دهد که چراغ‌های بین راهی شهر گرگان به کردکوی در ساعت روز و ظهر نیز روشن است در حالی که در برخی از جاده‌ها خاموشی همین چراغ‌ها در شب حادثه آفرینی می‌کند.

چراغ‌هایی که شب‌ها خاموش و روزها روشن می‌شود/ قبض‌های نجومی مردم را کجای دلمان بگذاریم؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، امروزه نور و روشنایی فراتر از توجه به عنوان یک مولفه برای روشن کردن فضا و به عبارتی ساده تر برای دیدن آنچه در مقابل دیدگان ما قرار دارد به عنوان یک صنعت بزرگ و علم پیشرفته در زیباسازی، خوانایی و جهت دهی به معماری و شهرسازی در دنیا و به ویژه شهرها و مناطق پیشرفته کشور و دنیا مطرح است.

کیفیت زندگی، حس گشایش و فراخناکی روح، امنیت و بسیاری از مولفه های دیگر در بسیاری از شهرها امروزه با همین نور و روشنایی ایجاد و تامین شده است و این نشان می‌دهد امروزه اهمیت نور و روشنایی از سطح خرد به سطح راهبردی نیز رسیده است.

حال این روشنایی وقتی به سطح جاده و مسیرهای ارتباطی می رسد علاوه بر موضوعات و مباحث فوق بک جنبه مهم دیگر نیز پیدا می کند که آن امنیت و جان مردم عزیز است، مردمانی که از این جاده به عنوان واصل خود و مقصدهایشان بهره می‌برند. اگر بخواهیم از دایره انصاف خارج نشویم در سالهای اخیر بی تردید وضعیت روشنایی چه در شهرها و چه در جاده های بین راهی نسبت به سالهای دور کمی بهتر شده و تلاش‌هایی درخور تحسین و خداقوت نیز صورت گرفته که البته با استانداردها و مهم تر از آن نیازهای مردم فاصله بسیاری دارد. آنچه دوربین خبرنگاران ما در یکی از همین روزهای زمستانی در مسیر جاده مواصلاتی شهر گرگان به کردکوی ثبت کرده است روشن بودن چراغ تیرهای روشنایی بین جاده ای در ساعت حدود 14:55 ظهر بوده است، ساعاتی که بی هیچ تردیدی روشن بودن این چراغ‌ها توجیه و بهانه ای نخواهد داشت.

این در حالی است که از طرفی برخی از تصادفات جاده‌ای در استان گلستان به علت فقدان نور کافی در شب در مسیر جاده ها رخ داده و از طرفی دیگر نیز با افزایش تعرفه‌های قیمت‌گذاری برق برای مصارف خانگی مردم در تابستان امسال با قبض‌های نجومی و میلیونی روبه رو شدند که فریادهای نمایندگان مردم استان در مجلس را نیز بلند کرد.

به نظر می‌رسد وقتی برق با مشقت‌های فراوان در استان تولید و توزیع شده و از طرفی نیز شرایط استان در شرایطی است که انرژی به عنوان یک عنصر حیاتی به شمار می‌رود بهتر است با دقت بیشتر و پرهیز از بی توجهی و احیانا خطاهای ناخواسته انسانی از بروز چنین مواردی جلوگیری شود. زیرا در غیراین‌صورت و تکرار این موضوعات بی تردید ضمن از بین بردن اعتماد مردم و بدبین کردن آنها نسبت به دستگاه‌های پرتلاش خدمات رسان به ایجاد نارضایتی نیز منجر خواهد شد.

به هر تقدیر این موضوع تا حصول نتیجه و پاسخ درخور از سوی مسئولان مربوطه پیگیری و به اطلاع مردم نیز خواهد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار