به علت ایمن نبودن برخی از جاده های مواصلاتی استان گلستان هر ساله شاهد بروز تصادفات زیادی در سطح استان می باشیم، که این موضوع نیازمند برنامه ریزی و پیگیری موثر از سوی مسئولین می باشد.

چرا مسئولان استان به ایمن سازی جاده ها کم توجه ای می کنند؟/تنها در سال گذشته 398نفردر جاده های استان گلستان کشته شده اند

به گزارش گلستان24؛استاندارد بودن جاده ها جزئی از زیرساخت های  اصلی یک منطقه می باشد و علاوه بر این که موجب حفظ جان و مال مردم می شود، نقش اساسی نیز در پیشرفت و توسعه بخش گردشگری،اقتصادی و غیره دارد؛به همین علت مسئولین و مدیران هر منطقه باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

 استان گلستان نیز به علت قرارگیری در شاهراه مواصلاتی شمال کشور و اتصال شمال غرب به شمال شرق کشور سالانه میزبان تعداد زیادی از هموطنانمان می باشد؛ به همین منظور وجود جاده های ایمن و استاندارد یکی از اصلی ترین نیازهای استان گلستان می باشد که در حال حاضر این امر به صورت کامل تحقق نیافته است.

تصادف اخیری که به دلیل نبودن دور برگردان استاندارد، موجب شد تا دو تن از مدیران برجسته کشوری فوت کنند، توجه ها را به ایمن نبودن جاده های استان جلب کرده است و تازه برخی از مدیران با وجود کشته شدن صدها نفر در این جاده به علت نبود ایمنی کافی یادشان آمده تا با ایجاد چند دور برگردان تصادفات احتمالی در این جاده ها را کاهش دهند.

اما نباید ذهن ها تنها معطوف این جاده اصلی که جزء کریدور شمال شرق می باشد معطوف شود، چرا که استان گلستان با داشتن روستاها و شهرهای زیادی نیازمند توجه اندکی به دیگر جاده ها، مخصوصا در شمال استان می باشد؛ چرا که حداقل در هر چند روز شاهد بروز تصادفات زیادی به علت نبود ایمنی جاده ها در جای جای این مناطق می باشیم.

به طور مثال در محور آق قلا به انبارالوم شاهد این موضوع هستیم که حتی یک تابلو ایمنی در جاده وجود ندارد و در تقاطعی که جاده اینچه برون و انبارالوم از یک دیگر جدا می شوند،مخصوصا در شب ها به علت نبود نور کافی رانندگان را دچار سردرگمی می کند و امکان تصادفات را به شدت افزایش می دهد.

یا در جاده ارتباطی بین شهرستان آق قلا و بندرترکمن به علت کم عرض بودن و وجود احشام در جاده ها، این مسیر را حادثه خیز کرده است. 

طبق اعلام مهندس مصدقی معاونت راهداری،اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، از 5هزار راه ارتباطی فرعی و اصلی در کل استان تنها 170 کیلومترآن دارای روشنایی است.

بدون شک مدیران مربوط از جرئیات این مسائل با خبر هستند و تعجب آور است که چرا تاکنون اقدامی موثر در این خصوص انجام نشده است،چرا که این موضوع مستقیما با جان و مال مردم در ارتباط است و هیچ چیز مهمتر از این نیست.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار