معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه گنبدکاووس با مهم دانستن نقش و جایگاه شورای آموزش و پرورش در تصمیم‌گیری‌ و تصمیم‌سازی‌ شهرستانی این نهاد، بر لزوم برنامه محور و تحول‌گرا بودن این شورا تاکید کرد و گفت: داشتن برنامه مهمترین رکن در پیشبرد امور است.

فرماندار گنبدکاووس: شورای آموزش و پرورش برنامه محور و تحول‌گرا باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مهدی دهرویه روز چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ شورای هفته آموزش و پرورش (۲۴ تا ۳۰ دی) گنبدکاووس در دبیرستان غیردولتی البرز این شهر، اظهار داشت: محدود کردن شورای آموزش و پرورش به تصمیم گیری در خصوص رفع مسائل و مشکلات حوزه سخت افزاری درست نیست بلکه باید از ظرفیت این شورا برای بومی سازی اسناد، قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی و برنامه‌ریزی برای اجرای آن استفاده کرد. 

وی افزود: برخی دستورالعمل‌ها، اسناد و قوانین بالادستی به دلائل مختلف قومی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در یک منطقه کارایی ندارد و باید نسبت به بومی سازی آن اقدام شود که شورای آموزش و پرورش می‌تواند به این حوزه ورود کند.

دهرویه اضافه کرد: آموزش و پرورش ظرفیت نیروی انسانی خوبی دارد که می‌توان از ظرفیت و تجربیات آنها برای برنامه ریزی و بومی سازی قوانین و دستورالعمل‌ها استفاده و سپس آنرا اجرا کرد. 

سرپرست فرمانداری ویژه گنبدکاووس ادامه داد: برای رفع کمبودهای زیرساختی در آموزش و پرورش بویژه مدرسه سازی، ابتدا باید اطلس جغرافیایی از پراکندگی جمعیت دانش آموزی شهرستان تهیه شود تا متناسب با نیازها و نسبت به جانمایی و احداث مدرسه از محل اعتبارات دولتی یا کمک‌های نیکوکاران اقدام کرد.

وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش برای موفقیت در انجام وظایف باید علاوه بر داشتن برنامه و روحیه تحول‌گرایی، تیم‌های کارشناسی ذیل خود تشکیل تا مسائل و مشکلات را قبل از طرح در جلسه اصلی، مورد بررسی و کارشناسی قرار دهند.

دهرویه، آسیب شناسی نقاط ضعف آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی برای رفع آن را از دیگر نیازهای شورای آموزش و پرورش دانست و گفت: از نقاط ضعف استان گلستان و گنبدکاووس درصد قبولی دانش آموزان در آزمون سراسری است که می‌توان با برنامه ریزی و یک دوره چند ساله نسبت به ارتقای این جایگاه اقدام کرد.

وی همچنین برلزوم جلب اعتماد نیکوکاران و افراد متمول جامعه برای مشارکت بیشتر در امر مدرسه سازی و یا کمک به تحصیل بازماندگان از تحصیل در گنبدکاووس تاکید کرد و افزود: همه این اقدامات در سایه کار شورایی که در آموزه‌های اسلامی نیز به آن تاکید شده، قابل انجام است ضمن اینکه یک تیم بارزسی و نظارت هم بر روند اجرای مصوبات ذیل شورای آموزش و پرورش تشکیل خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از همراهی اعضای شورای آموزش و پرورش در پیشبرد امور نظام تعلیم و تربیت، گفت: هم اکنون این شهرستان ۹ هزار فرهنگی شاغل و ۸۷ هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

کمال الدین نظرنژاد از تحصیل ۲۰ درصد دانش آموزان گنبدکاووس در مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: توجه به این مدارس و رفع نیازهای آنها بویژه پرداخت تسهیلات جهت ساخت مدرسه ضروری است در غیر این‌صورت و تا سال تحصیلی آینده ۵۰ درصد مدارس غیردولتی این شهرستان از گردونه آموزش خارج خواهند شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به کمبود فضاهای آموزشی دولتی و تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در شهر گنبدکاووس، نیاز است تا شورای اسلامی و شهرداری این شهر یا دیگر دستگاه‌های اجرایی که زمین مازاد دارند، نسبت به اختصاص آن به آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه اقدام نمایند. 

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار