استاندار گلستان با اشاره به رفع مشکلات کم‌آبی در برخی شهرهای استان خصوصا مرکز استان بر افزایش ۲۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب گرگان تا قبل تابستان تاکید کرد.

زنگانه: افزایش ۲۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب گرگان تا قبل تابستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‌محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار‌ خبرگزاری فارس از گرگان درباره حل بحران آب و برق در استان اظهار کرد: موضوع چالش آب را از همون روزهای ابتدایی قبول مسوولیت پیگیری کردیم و جلسات بسیار فشرده و مهمی را تشکیل داده و خط سیر مسکلات مشخص شد.

وی اضافه کرد: موضوع را با فوریت از وزارتخانه پیگیری کردیم و در برنامه کوتاه‌مدت تا قبل از تابستان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آب شرب گرگان اضافه خواهد شد.

استاندار گلستان بیان کرد: همچنین در برنامه کوتاه‌مدت حفر چاه‌های جدید، خرید آب از چاه‌های خصوصی، ایجاد مخازن ذخیره‌سازی در دستور پیگیری قرار دارد.

* تمام اخبار از نهایی شدن و رفع موانع سد «نرماب چهل‌چای» و اینکه تمام مسائل سد حل شده و به زودی به نتیجه می‌رسد نادرست بوده است/ سد نرماب برای نهایی شدن 3 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

زنگانه گفت: متاسفانه در گذشته جوری از نهایی شدن و رفع موانع سد «نرماب چهل‌چای» حرف زده شد و اخباری منتشر شد که همه تصور می‌کنند تمام مسائل مربوط به سد حل شده و به زودی به نتیجه می‌رسد در حالی که به هیچ عنوان اینچنین نیست.

وی افزود: در حال حاضر برای ادامه یافتن این پروژه ۳ هزار میلیارد تومان برای دیواره‌سازی، تملک اراضی کشاورزی محوطه سد، جابه‌جایی سه روستای در مسیر سد و ایجاد تصفیه‌خانه اعتبار نیاز است.
استاندار گلستان تاکید کرد: در سفر پیش روی رییس جمهور نیز توجه خوبی به این موضوع شده و خبرهای خوبی به زودی منتشر خواهد شد.
زنگانه گفت: درباره مشکلات برق نیز پیگیری‌های مناسبی برای افزایش طرفیت‌ها شده که اجازه دهید طی ۱۰ روز آینده پس از سفر رییس جمهور اخبار را اطلاع‌رسانی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار