حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: با هماهنگی با مجمع تقریب مذاهب، مرکز بزرگ اسلامی شمال و دانشگاه بین المللی جامعة المصطفی العالمیة شرایط برای حضور مهمانان خارجی از 20 کشور دنیا در کنگره یحیی بن زید (ع) فراهم است.

حضور مهمانان خارجی از 20 کشور دنیا در کنگره یحیی بن زید/ دریافت 100 مقاله به دبیرخانه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی یحیی بن زید (ع) در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: آیین اختتامیه این کنگره ملی در روز دوشنبه چهارم بهمن پس از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس یحیی بن زید (ع( گنبدکاووس  برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: مفاخر علمی کشور با ارسال بیش از 100 مقاله از این کنگره استقبال کردند و از میان این مقالات 18 مقاله بر حسب نظر داوران به عنوان مقالات برتر انتخاب شده است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: این مقالات برتر در کتابی همراه با پیام های علما و مراجع تقلید به این کنگره به چاپ خواهد رسید و نسخه هایی از آن در اختیار مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی قرار می گیرد.

سلیمانی فرد بیان کرد: همچنین در روز اختتامیه 12 مقاله بر تر این کنگره در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس ارائه خواهد شد و پیش از مراسم اختتامیه برنامه های متنوعی در ذیل این کنگره به عنوان برنامه مقدماتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این کنگره  با رتبه وزارت علوم در سطح ملی مجوز آن اخذ شده و در بحث اجرایی بین المللی است و با هماهنگی با مجمع تقریب مذاهب، مرکز بزرگ اسلامی شمال و دانشگاه بین المللی جامعة المصطفی العالمیة  شرایط برای حضور مهمانان خارجی از 20 کشور دنیا در کنگره یحیی بن زید (ع) فراهم است.

این مقام مسئول به نقش امامزاده یحیی بن زید 0ع) در تقریب مذاهب اسلامی  اشاره کرد و گفت: 18 هزار هکتار اراضی کشاورزی برای این حرم مطهر وقف شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار