معممی مقدم گفت: تا کنون در بیش از یک هزار بقعه متبرکه کشور، مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی افق راه اندازی شده است.

راه اندازی مراکز افق در ۱۰۰۰ بقعه متبرکه کشور/ مولفه های دینی به کودکان منعکس می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا معممی مقدم در حاشیه افتتاح رواق معرفت، پارک بازی ویژه کودکان در جوار حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در سه سال اخیر با تدبیر رئیس سازمان، مراکز افق در دستور کار سازمان قرار گرفت که این مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی هستند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مراکز افق تاکنون در بیش از یک هزار بقعه راه اندازی شده است، افزود: در واحد اجتماعی 44 فعالیت در دستور کار قرار دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از این برنامه ها ایجاد نشاط اجتماعی در کنار بقاع و بسترهایی برای نشاط اجتماعی شامل راه اندازی مهدهای کودک و جانمایی ابزار شادی و نشاط برای کودکان با رعایت شئونات دینی امامزاده است.

 

معممی مقدم با بیان اینکه حوزه تاثیر و تاثر کودکان بر پیشبرد جامعه و حرکت به سمت تمدن اسلامی از آغاز طفولیت شروع می شود، اظهارداشت: به دلیل اینکه زمانی که خانواده ها برای زیارت و انجام خدمات اجتماعی و یا برای حضور در مجالس مذهبی به امامزاده ها می آیند، دغدغه بچه هایشان را نداشته باشند و این مکان ها جانمایی شده است.

 

وی گفت: مولفه های مهم در اینجا صرفا بازی نیست بلکه مولفه ها دینی و مفاهیم دینی هم به این عزیزان منعکس می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار