عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

نشتی گاز ، جان زوج سیمین شهری گرفت

صدا و سیما نوشت: بر اثر نشتی گاز ، یک زوج سیمین شهری جان خود را از دست دادند.

محمد جواد مقسمی ، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان گفت: نشتی گاز، جان زوج سیمین شهری گرفتدر این حادثه که امروز رخ داد، این زوج سیمین شهری ، متاسفانه جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: در فصل سرما حتما باید از لوازم گرمایشی استاندارد و ایمن استفاده و به طور مستمر، این لوازم و ورودی و خروجی آن‌ها بازدید و رفع نقص احتمالی شود تا شاهد اینگونه حوادث غمبار و غیرقابل جبران نباشیم.

 

انسداد برخی محورهای کوهستانی گلستان/ مدارس غیرحضوری شد

مهر نوشت: بارش ۸۰ سانتی متر برف در گلستان باعث مسدود شدن برخی محورهای کوهستانی و غیرحضوری شدن مدارس در روز شنبه شد.

بارش برف که از سحرگاه جمعه در نقاط مختلف گلستان آغاز شده است بسیاری از شهرها و روستاهای گلستان را سفید پوش کرد.

براساس اعلام هواشناسی گلستان بارش برف در ارتفاعات به ۸۰ سانتی متر هم رسیده است و همچنان در نقاط مختلف استان گلستان ادامه دارد.

تداوم بارش برف محور توسکستان و زیارت را در گرگان مسدود کرده و تردد در سایر نقاط کوهستانی هم با محدودیت و توسط زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 

راه ۲۳ روستای کوهستانی شرق گلستان بسته است

ایرنا نوشت: بارش برف امروز جمعه در شهرستان مرزی مراوه‌تپه

راه دسترسی ۲۳ روستای شرق گلستان بر اثر بارش شدید برف که از بامداد امروز جمعه در مناطق کوهستانی آغاز شده و کماکان نیز ادامه دارد باوجود تلاش تیم‌های راهداری همچنان بسته است‌.

فرمانداران شهرستان‌های رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه شامگاه امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفتند که راه روستاهای کوهستانی با بهبود شرایط جوی حداکثر تا فردا ظهر بازگشایی خواهد شد.

فرمانداران این ۶ شهرستان واقع درشرق گلستان همچنین با اشاره به سرمای هوا و وقوع یخبندان درمناطق کوهستانی ضمن دعوت از مردم برای پرهیز از هرگونه تردد در جاده‌ه‌ای، بیان داشتند که تردد در جاده‌های روستاهای مناطق کوهستانی منطقه به سختی و تنها با زنجیر چرخ امکان دارد.

 

سنگ تمام بهمن برای گلستان / ارتفاع برف در برخی مناطق استان به یک متر رسید

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: از عصر امروز بارش برف علاوه بر مناطق کوهستانی در سایر مناطق استان هم گسترش می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: بارش برف و باران از شب گذشته در استان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

نوربخش دادشی افزود: بیشترین ارتفاع برف در استان از ارتفاعات روستای حاجی آباد شهرستان کردکوی به میزان یک متر گزارش شده است.

 

ارتفاع یک متری برف در نواحی کوهستانی گلستان

صدا و سیما نوشت: ارتفاع برف در نواحی کوهستانی گلستان به یک متر رسید .

محمود محمدقلی پور، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان با اعلام این خبر گفت: تا ظهر امروز در منطقه حاجی آباد شهرستان کردکوی، یک متر برف بر زمین نشست.

محمدقلی پور ادامه داد : بیشترین بارش نیز در شهرستان ترکمن با ۷۵میلی متر گزارش شد.

 

پتروشیمی گلستان؛ وعده بر باد رفته/ بلاتکلیفی سهامداران ۱۵ ساله شد

مهر نوشت: ورود دستگاه قضا به پتروشیمی گلستان حدود ۹۰ هزار سهام دار را امیدوار کرد که شاید پس از ۱۵ سال گره از این طرح باز شده و وعده‌ها محقق شود، طرحی که گفته می‌شود فقط ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

گلستانی‌ها همواره چشم انتظار احداث فعالیت صنایع بزرگ بوده و این موضوع به عنوان مطالبه دیرین مردم و مسئولان از دهه‌های قبل در دیدار با مدیران ارشد نظام یا سفرهای آنها به گلستان مطرح می‌شد.

در سال ۱۳۸۴ موضوع ایجاد یک واحد پتروشیمی در استان مطرح و در سال ۱۳۸۵ کلنگ این واحد تولیدی در سفر وزیر نفت به استان به زمین زده شد تا یک واحد پتروشیمی با سرمایه‌گذاری مشترک دولت و البته مشارکت مردم ایجاد شود.

انتشار این خبر سبب شادی و نشاط مردم گلستان شده و بر اساس طرح پیشنهادی مقرر شد بخشی از سرمایه مورد نیاز اجرای این پروژه از محل فروش سهام این پایانه تولید محصولات پتروشیمی، به مردم تأمین شود.

 

ساکنان ۵۶ روستای گلستان همچنان در محاصره برف هستند

ایرنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی برای حل مشکل سکونتگاه‌های متاثر از بارش شدید برف و کولاک دیشب و امروز گفت که با وجود این تلاش‌ها ساکنان ۵۶ روستای مناطق کوهستانی همچنان در محاصره برف هستند.

 رسول حسام اظهارداشت : راهداران همچنان مشغول بازگشایی جاده‌ها هستند و تلاش می‌شود مسیرهای ارتباطی اصلی منتهی به مناطق روستایی و ۵۶ روستای باقی مانده تا فردا بازگشایی شود.

 وی گفت :‌ حدود ۱۲۰ روستای گلستان دچار قطع برق شده بودند که در حال حاضر برق بیشتر این روستاها وصل شده و کمتر از ۱۰ روستا برق ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار