رییس پلیس راهور گلستان درباره چگونگی تردد ایمن در معابر و جاده های یخ زده توضیحاتی ارائه داد.

در جاده های یخ زده چگونه رانندگی کنیم؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، سرهنگ مهاجر بسطامی رییس پلیس راهور گلستان درباره رعایت نکات ضروری رانندگی هنگام وقوع یخبندان در سطح معابر و جاده ها گفت: در وهله اول رانندگان از سفرها و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و  چنانچه مجبور به تردد شدند حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

او گفت: رانندگان توجه کنند هنگام رانندگی در معابر و خیابان‌های یخ زده از سمت راست معابر که نزدیک به جدول هاست فاصله بگیرند چراکه این قسمت‌ها لغزنده‌تر است.

سرهنگ مهاجر می‌گوید: رانندگان حتما از محل نمک پاشی شده معابر و همچنین از محل عبور خودرو‌های دیگر که یخ زدگی کمتری دارد تردد کنند.

به گفته رییس پلیس راهور گلستان رانندگان باید از سلامت برف پاک کن و مخزن آب خودرو حتما اطمینان داشته باشند چراکه ممکن است بر اثر تردد خودرو‌های دیگر قطرات آب کثیف بروی شیشه جلوی خودرو پاشیده شود و نیاز به تمیز شدن داشته باشد.

مهاجر بسطامی گفت: رانندگان حتما درجه بخاری خودرو را جوری تنظیم کنند که اگر بخاری بر روی سطح شیشه بود بخار را برطرف کند.

او می‌گوید: رعایت فاصله طولی در زمان تردد در معابر و جاده‌های یخ زده باید چندین برابر حالت معمولی باشد، مثلا اگر در جاده‌های خشک رانندگان به اندازه ۳ برابر طول خودرو از وسیله نقلیه جلویی فاصله دارند در هنگام تردد در معابر و جاده‌های یخ زده این فاصله را به ۶ تا ۹ طول خودرو افزایش دهند.

علی عبدی رئیس رئیس راه گلستان هم درباره تردد در جاده‌های کوهستانی استان گفت: سطح جاده‌های کوهستانی و محور‌های استان لغزنده و دچار یخ زدگی است، از این رو لازم است رانندگان حتما از تردد‌ها و سفر‌های غیرضروری در این شرایط جوی پرهیز کرده و برنامه‌های خود را به زمان‌های دیگر موکول کنند.

سرهنگ عبدی گفت: در صورت لزوم به مسافرت حتما رانندگان زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و خودرو خود را از لحاظ گرمایشی و سلامت برف پاک کن بررسی کنند.

اداره کل هواشناسی گلستان پیش بینی کرده دمای هوا امشب در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان تا ۱۰درجه سانتی گراد زیر صفر و در سایر مناطق تا ۶درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار