رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: یکی از ویژگی‌های مهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، تشکیل «صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها» است که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع برای این صندوق در کشور پیش‌بینی شده است، قطعا با تشکیل این صندوق عدالت و توسعه اتفاقات خوب و بزرگی رقم خواهد خورد.

اتفاقات خوبی با تشکیل «صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها» برای گلستان رقم ‌می‌خورد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، قدرت‌الله عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: این اعتقاد راسخ است که پیشرفت همه جانبه استان، با همت، تلاش و نقش‌آفرینی مدیریت ارشد استان، نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی، مردم شریف و  اصحاب رسانه تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: خواسته ما از رسانه‌ها در نشست‌های مختلف این بوده که در سطح ملی مطالبه‌گری کنیم، بتوانیم موضوعات توسعه استان را سرعت ببخشیم.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: قطعاً نکاتی که دوستان اشاره فرمودند، رتبه بیست و پنجم در نسبت رشد درآمدهای عمومی لایحه به مصوب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و سهم نیم درصدی با رتبه بیست و چهارم که بحث فنی و با هدف بهره‌گیری حداکثری استان از ظرفیت‌های قانونی است، نکته اول اینکه میزان تخصیص اعتبارات هزینه‌ای و تملک، به میزان وصول درآمدهای عمومی بستگی دارد، نکته دوم اینکه، میزان وصولی و تحقق درآمدها فراتر از درآمد مصوب باشد به صورت مازاد درآمد به استان ابلاغ می‌شود، براین اساس تلاش شده تا درآمد عمومی متناسب با ظرفیت‌های استان و حتی با رقم کمتری در لایحه درج شود، پس رتبه ۲۴ ام در درآمدهای عمومی رتبه خوبی است.

* به لحاظ نسبت رشد لایحه ۱۴۰۱ به مصوب قانون ۱۴۰۰ در رتبه پنجم قرار داریم

عابدی خاطرنشان کرد: در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سهم استان از ۲.۵ درصد سال ۱۳۹۸ به حدود ۳.۱ درصد و رتبه استان از هیجدهم به پانزدهم ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه به لحاظ نسبت رشد لایحه ۱۴۰۱ به مصوب قانون ۱۴۰۰ در رتبه پنجم قرار داریم، خاطرنشان کرد: همچنین شاخص سرانه اعتبار تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای به ازای هر گلستانی، یک‌میلیون و ۷۴ هزار و ۱۹۲ تومان است در حالی که این شاخص برای ۳۱ استان کشور برابر ۸۱۸ هزار و ۷۸۷ تومان و رتبه استان در این شاخص چهاردهم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: در اعتبارات هزینه‌ای استان با سهم ۳.۱۶ درصد در رتبه سیزدهم و به لحاظ نسبت رشد لایحه ۱۴۰۱ به مصوب قانون ۱۴۰۰ در رتبه ششم قرار داریم.

عابدی اضافه کرد: قابل ذکر است که استان با سهم ۱.۲۵ درصد مساحت در رتبه بیست و یکم کشور و به لحاظ جمعیت با ۲.۱۵ درصد در رتبه چهاردهم قرار دارد.

* پیش‌بینی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی منابع برای «صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها»

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، تشکیل «صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها» است که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع برای این صندوق در کشور پیش‌بینی شده است، قطعا با تشکیل این صندوق عدالت و توسعه اتفاقات خوب و بزرگی رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: ویژگی دیگر  لایحه بودجه کاهش پنج واحد درصد بنگاه‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغالزا در درآمدهای مالیاتی است.

عابدی افزود: هدف و تلاش مجموعه مدیریتی استان این بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سهم اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌ای به حدود سه درصد برسد که الحمدالله با همت و تلاش استاندار، نمایندگان مجلس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دستگاه‌های اجرایی به ۳.۱ درصد رسیده است که بتوانیم اقدامات شایسته را برای مردم شریف استان انجام پذیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت:از استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بابت اهتمام ویژه در لایحه بودجه سال 1401  تشکر می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار