عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

عملیات اجرایی تکمیل محوطه‌سازی میراث جهانی گنبدقابوس آغاز شد

تسنیم نوشت:  سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی پروژه تکمیل محوطه‌سازی پیرامونی میراث جهانی گنبد قابوس خبر داد.

رحمان فرمانی اظهار داشت: عملیات اجرایی  محوطه‌سازی پیرامونی میراث جهانی گنبد قابوس با اعتبار 4 میلیارد ریال از محل اعتبارت تملک دارایی سرمایه‌های استانی آغاز شد.

 

دلشوره جنگلبانان از متخلفان؛ جان نگهبانان طبیعت در خطر است

ایرنا نوشت: ریزش دانه‌های برف دل مرضیه را پرآشوب‌ می‌کند. در هوای گرگ و میش و برفی صبحگاهی قرار است امیر با موتور راهی جنگل شود اما ترس از تکرار حمله به جنگلبانان، این زن پا به‌ماه را رها نمی‌کند و برای سلامتی همسر جنگلبانش این آیه زیر لبش تکرار می‌شود: فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمی

 

اهدای خون بیش از ۴۳ هزار نفر در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل انتقال خون گلستان از اهدای خون بیش از ۴۳ هزار نفر طی ۱۰ ماه در استان خبر داد.

سید صادق بنی عقیل مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: از ابتدای سال تا پایان دی، ۴۳ هزار و ۲۰۹ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه و خون شان را اهدا کردند.

بنی عقیل از همه واجدان شرایط خواست:برای اهدای خون خود به بیماران نیازمند، به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

وی گفت: گلستان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند خون دارد که از این تعداد، هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی هستند.

 

رفتن به خانه بخت بدون تشریفات

صدا و سیما نوشت: در شهرستان رامیان ۱۰زوج بدون تشریفات و هزینه کلان، به خانه بخت رفتند.

به همت آبشار عاطفه‌های شهرستان رامیان ۱۰ سری جهیزیه به زوج های جوان اهدا شد تا زندگی خود را با شادی و نشاط آغاز کنند.

 

مرگ بر اثر گاز گرفتگی

باشگاه خبرنگاران نوشت: جانشین فرمانده انتظامی گرگان از مرگ مرد ۴۱ ساله بر اثر بی احتیاطی در استفاده از وسایل گرمایشی در این شهرستان خبر داد.

علی تجری گفت: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گاز گرفتگی در یک منزل در شهر گرگان، بلافاصله گروهی از عوامل انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

 

خواسته‌ کشاورزان از سفر رئیسی به گلستان چیست؟

فارس نوشت: رئیس انجمن ملی گندم‌کاران کشور برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات معیشتی کشاورزان را مهمترین مطالبه جامعه کشاورزی در سفر رئیس جمهور به استان عنوان کرد و گفت: پاک کردن صورت مسأله راهکار مناسبی برای رفع مشکلات کشاورزان نیست.

کشاورزی یکی از اضلاع مهم اقتصادی گلستان را تشکیل می­‌دهد با این وجود مشکلات عدیده به خصوص طی سال­‌های اخیر هم­چون خشکسالی، افزایش قیمت نهاده‌­ها، نامناسب بودن بازار خرید محصولات موجب شده تا معیشت کشاورزان زیادی به خطر بیفتد.

در آستانه سفر رئیس جمهور به گلستان جامعه کشاورزان امیدوار هستند با مصوب کردن برخی دستورالعمل­‌ها بخشی از مشکلات این قشر زحمتکش رفع شود.

 

ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در گلستان چگونه است؟

صداوسیما نوشت: مدیر بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی گلستان درباره هزینه و چگونگی ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در گلستان توضیحاتی ارائه کرد.

خانم رجبی با بیان اینکه امکان ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان تا ۲۸ سال در استان وجود دارد گفت: نگهداری نمونه خون بند ناف در گلستان در مجموع حدود ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان هزینه دارد.

او افزود: امکان پرداخت قسطی هزینه نیز وجود دارد و برخی بیمه‌های تکمیلی نیز هزینه نگهداری آن را پر داخت می‌کنند.

 

تاکید رئیس قوه قضائیه بر راه اندازی پتروشیمی گلستان

مهر نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تاکید رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان، بر متمرکز شدن تلاش‌ها برای راه اندازی این مجموعه است.

حیدر آسیابی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده پتروشیمی استان گلستان بیان کرد: در پیگیری‌هایی که داشتیم هیات کارشناسی نتیجه بررسی‌های حاصل از بازدید از محل پتروشیمی و بررسی پرونده آن در دادسرای گرگان و صورت‌های مالی این شرکت را با مدیر عامل پتروشیمی ایران درمیان گذاشته‌اند.

 

باند چهار نفره موبایل‌قاپ در گلستان متلاشی شد

ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی گلستان گفت : اعضای باند چهارنفره سرقت موبایل از زنان همراه با ۳۶ فقره سرقت توسط پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای این باند شامل یک زن به عنوان سردسته و سه زن دیگر بودند که با پرسه زدن در خیابان‌های شلوغ گرگان اقدام به شناسایی طعمه و سرقت موبایل یا سایر اقلام و لوازم داخل کیف‌های بانوان می‌کردند.

وی بیان کرد: اعضای این باند تاکنون به ۳۶ فقره سرقت گوشی موبایل اعتراف کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار