مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرای 99 برنامه شاخص و محوری ویژه بانوان به مناسبت دهه مبارک فجر در استان گلستان خبر داد.

اجرای 99 برنامه شاخص به مناسبت دهه فجر در گلستان/ در حوزه بانوان از مردمی کردن امور غافل شدیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، آزاده رجبی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 2 هزار و 291 برنامه ویه بانوان به مناسبت دهه فجر به همت دستگاه های اجرایی در مرکز استان گلستان و شهرستان ها اجرایی می شود که از این میزان ۹۹ برنامه شاخص و محوری است، بانوان کشورمان در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند و در این راه شهدای یادی نیز تقدیم کرده ایم.

رونمایی از المان تنها شهید زن انقلاب اسلامی در گلستان

وی از وجود 36 شهیده زن در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۲۳ نفر جزو شهدای منا و ۱۳ نفر جزو شهدای دفاع مقدس هستند که یک نفر از آنها در 20 بهمن ماه سال 57 و دو روز مانده به پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند که المان این بانوی شهیده به عنوان تنها شهید زن انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال رونمایی می شود..

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه یکی از گفتمان های ما گفتمان «الگوی سوم زن» است که در راستای آن یک زن نباید صرفاً در خانه باشد و نه آنکه مانند جامعه غربی مورد بهره برداری و سوءاستفاده قرار گیرد، افزود: باید کمک کنیم که یک زن علاوه بر مدیریت مباحث فردی و خانوادگی در ساحت و ولایت اجتماعی نیز نقش آفرین باشد، باید برای تحقق این گفتمان که مورد تاکید اسلام، دین و مقام معظم رهبری است تلاش کنیم تا بانوان به راحتی در میدان حضور یابند.

رجبی ادامه داد: برای شناسایی بانوان مستعد سامانه ای در سایت استانداری گلستان در نظر گرفته شده و بانوان مستعدد که می توانند با ما همکاری کنند ثبت نام می کنند البته ما تنها به این مهم بسنده نکردیم و از روش های دیگر نیز برای شناسایی بانوان بااستعداد استفاده می کنیم.

وی متذکر شد: متاسفانه در بسیاری از حوزه ها از جمله بانوان از مردمی کردن امورات غافل شدیم، به طور قطع دفتر امور بانوان و خانواده به تنهایی توان شناسایی بانوان توانمند و بااستعداد را ندارد لذا باید شبکه ای از بانوان تشکیل شود تا بانوان علاقه مند و مستعد را شناسایی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی در بخش پیشگیری کمتر وارد می شویم و همیشه به سراغ آسیب می رویم حال آنکه باید به حوزه پیشگیری بیش از پیش توجه شود.

رجبی با بیان اینکه ارتباط ما با بانوان باید دقیق تر و مستمر باشد، گفت: هدایت، حمایت و نظارت سه وظیفه اصلی ما است و در راستای انجام وظایف محوله تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار