مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به آغاز فعالیت سامانه ناپایدار جوی از شامگاه روز گذشته در گستره وسیعی از استان گفت: بر اثر فعالیت این سامانه تا بامداد جمعه ۲۲ میلیمتر باران در اینچه برون گنبد و درازنوی کردکوی به ثبت رسیده است.

برف و باران در گلستان، در اینچه برون و درازنو ۲۲ میلیمتر باران بارید

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی روز جمعه در گفت و گو  با ایرنا اظهارداشت: بر اثر فعالیت این سامانه کاهش ۱۰ درجه ای دما در بیشترین مناطق اتفاق افتاده است و اهالی ساکن در مناطق کوهستانی از شامگاه روز پنجشنبه شاهد بارش  برف و کولاک هستند.
وی در خصوص بیشترین بارش باران در استان خاطرنشان کرد:  اینچه برون گنبد  ۲۲ ، آق قلا ۱۶ ، گنبد ۱۵ ، فارسیان فرنگ ۲۲، درازنو کردکوی و زیارت ۱۴، مزرعه نمونه آق قلا  ۱۸ میلیمترباران ثبت شده است .
 به گفته وی بارش برف در ارتفاعات بالای ۱۲۰۰ متر ، کاهش شعاع دید و مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه است. 

وی تصریح کرد : بیشترین فعالیت سامانه بارشی پیش‌رو در مناطق غرب و شرق گلستان متمرکز است.
داداشی ادامه داد: در زمان حاضر دریا مواج و  تردد قایق‌های صیادی و گردشگری خطرناک است.

وی افزود: طی این مدت فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا باید نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس در نقاط فراساحلی گلستان دایر است و قریب به ۲ هزار فروند قایق نیز در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهیگیری و فعالیت های مرتبط با گردشگری می‌پردازند.

استان گلستان بیش از ۱۰۰ کیلومتر ساحل دارد و بخشی از جمعیت شهرهای بندرگز، گمیشان و بندرترکمن به ماهیگیری در دریای خزر مشغول هستند.

استان گلستان دارای ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار