ضرب و شتم و جنگل‌بان گرگانی، کشف ۲ محموله سلاح قاچاق، بارش بیش از نیم متر برف و بسته‌شدن شدن جاده‌های کوهستانی، سرمایه گذاری بنیاد برکت در طرح‌های شیلاتی و تلاش برای تعیین تکلیف بناهای غیرمجاز در روستای زیارت از جمله رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

کشف ۲ محوله سلاح و تداوم بارش برف و باران، رخدادهای خبری هفته گذشته گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، بار دیگر روستای زیارت و دغدغه های آن به سر فصل خبرهای گلستان تبدیل شد و مسوولان قضایی در شورای عالی حفاظت از بیت المال استان بر ساماندهی ساخت وسازها و تعیین تکلیف بناهای ساخته شده در این روستا تاکید کردند .

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر نبود خط قرمز در مبارزه با زمین‌خواری گفت: در این راستا بناهای ساخته شده در دل کوه‌ها و ارتفاعات روستای زیارت شهرستان گرگان به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود .

حیدر آسیابی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان بیان کرد: در گام نخست مالکان همه بناهای ساخته شده در دل کوه های زیارت ، شناسایی می شوند و در گام بعدی بناهای غیرمجاز مطابق قانون قلع و قمع خواهد شد.

وی یادآور شد: ترک فعل صورت گرفته از سوی مدیران فعلی و سابق که منجر به این ساخت و سازهای بی‌رویه شد، در دادسرای مرکز استان در دست بررسی است .

**

نخستین کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید(ع) هفته گذشته و باحضور مهمانان داخلی و خارجی در شهرستان مرزی گنبدکاووس برگزار شد.

در این کنگره یک روزه، صاحبان ۱۸ مقاله برتر از مجموع ۱۰۰ مقاله رسیده به دبیرخانه آثار خود را به صورت حضوری یا مجازی قرائت کردند.

**

رشد اهدا کنندگان خون در گلستان خبر خوشی برای نیازمندان به خون و فرآورده های خونی در این استان بود.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳ هزار و ۲۰۹ نفر در گلستان خون اهدا کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد افزایش داشته است.

سیدصادق بنی‌عقیل اظهارداشت: ۶۳ درصد از اهداکنندگان خون در گلستان بیش از یک نوبت در سال خون اهدا می‌کنند.

وی افزود :۹۳.۶ درصد از اهداکنندگان خون این استان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

**

کارشناس فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که اهدای اعضای یک بانوی اهل علی‌آبادکتول که دچار ضربه مغزی شده بود با رضایت خانواده به سه بیمار جانی دوباره بخشید.

زهرا شرکت اظهار داشت: در ششمین عمل انجام شده اهدای عضو امسال گلستان، آمنه خاندوزی ۵۳ ساله اهل شهرستان علی‌آبادکتول پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی بیان کرد: این مادر فداکار علی‌آبادی که بر اثر سقوط از ارتفاع دچار ضربه مغزی شده بود در سفر آسمانی‌اش به سه بیمار در صف پیوند، حیات دوباره هدیه کرد و نام وی در فهرست جان‌بخشان نامیرا به ثبت رسید

**

حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از آن‌ها مشکل بزرگی است که هم آب‌خوان‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد و هم منافع دارندگان چاه مجاز که در زمینه اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده اند را با مشکلات اساسی مواجه می کند.

مدیران گلستانی تلاش دارند با تکیه به منابع مالی و نیروی انسانی با دارندگان چاه های غیر مجاز برخورد کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در راستای اجرای قانون احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی از ابتدای سال تاکنون ۴۳۳ چاه غیرمجاز در استان بسته شد و روند مبارزه با آبخوان‌داری غیرمجاز همچنان ادامه دارد.

سیدمحسن حسینی به کاهش ذخیره آب‌خوان‌های استان اشاره کرد و گفت: ذخیره آبخوان‌های استان امسال نسبت به دوره بلند مدت حدود ۲۹۱ میلیون متر مکعب معادل ۲۳ درصد کاهش یافته است.

حسینی افزود: این کاهش در آب‌خوان‌های کم عمق حدود ۲۲۰ میلیون مترمکعب و در آبخوان‌های عمیق حدود ۷۲ میلیون متر مکعب است‌.

**

 حمایت از ساحل نشینان گلستان و تلاش برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار استان وارد مرحله جدیدی شد. بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در نظر دارد تا از طرح های شیلاتی گلستان به ویژه در مناطق محروم حمایت ویژه ای داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در سفر به گلستان و در دیدار با علی محمد زنگانه استاندار استان اظهار داشت: بنیاد برکت در تمام روستاهای کشور مشغول فعالیت است و امروز با انعقاد این تفاهم نامه برای بیش از ۱۵ هزار نفر در گلستان فرصت َشغلی ایجاد می شود که هفت هزار و ۸۰۰ نفر این اشتغالزایی مستقیم است.

محمد ترکمانه بیان کرد: امیدواریم بعد از بهره برداری سایت تولید بیش از هزار و ۸۰۰ ماهی، سایت های دیگر شیلات در جاهای دیگر هم توسعه پیدا کند.

**

در هفته گذشته و با حضور فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوی اسلامی فرمانده مرزبانی گلستان تکریم و معارفه شد.

سردار احمدعلی گودرزی دراین مراسم اظهار داشت که وظیفه این یگان نظامی و مرزی، استیفای حقوق دولت و مرزنشینان است و برای رسیدن به این هدف، دورترین نقاط مرزی بدون چشمداشت از سوی مرزبانان پاسداری می‌شود.

در پایان این مراسم از تلاش سرهنگ بهزاد ابراهیمی تقدیر و سرهنگ احمدرضا حاتمی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی گلستان معرفی شد.

**

 هفته گذشته خبر مجروح شدن جنگل‌بان گلستانی به سر تیتر بسیاری از خبرگزاری ها از جمله خبرگزاری ایرنا بدل شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که علی شکیبا جنگلبان گرگانی بر اثر حمله یکی از دامداران منطقه قُرق این شهرستان با ضربه چاقو از ناحیه سر زخمی و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ عیسی گل‌بینی بیان کرد: این حادثه زمانی رخ داد که جنگلبان قرق به یکی از دامداران منطقه پس از ورود احشام به محدوده جنگلی تذکر داد اما فرد متخلف در پاسخ به این تذکر، با چاقو به جنگلبان حمله کرد.

وی بیان کرد: دامدار متخلف در زمانی کوتاه پس از وقوع جرم دستگیر شد.

**

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در غیاب سردار آزمون و احمد نوراللهی بازیکنان کرونایی گلستان و صعود به جام‌جهانی قطر، فوتبال‌دوستان این استان را برای برگزاری جشن صعود به خیابان‌ها و میادین اصلی شهرها کشاند.

شامگاه پنجشنبه و لحظاتی پس از برد تیم ملی شماری از هوادارن بویژه جوانان و نوجوانان با بدست گرفتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و منقش کردن صورت خود به رنگ سبز و سفید و قرمز به ابراز احساسات و شادمانی پرداختند.

**

طی هفته گذشته و بر اثر فعالیت سامانه سرد بارشی گلستان شاهد بروز یخبندان و مسدود شدن راه و قطع برق چند روستای کوهستانی بود.

سرمای هوا در بسیاری از مناطق گلستان به زیر صفر درجه و در گردنه خوش ییلاق به منفی ۱۴ رسید.

این بارش ها موجب سیرابی هزاران هکتار از اراضی دیم گلستان شد و بر اثر آن ذخیره برفی استان نسبت به گذشته ده‌ها برابر افزایش یافت.

**

 سربازان گمنام امام زمان (عج) در گلستان طی ماه گذشته موفق به شناسایی و دستگیری ۲ محموله بزرگ سلاح قاچاق در این استان شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بیش‌ از ۱۰۰ قبضه سلاح شکاری و کمری با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک ماه کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط سه نفر دستگیر شد و برای تکمیل تحقیقات در بازداشت بسر می برند.

**

پیکر ایرج قوشچی هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی گلستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و جامعه بزرگ فرهنگ و هنر این استان تشییع و در امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

زنده یاد قوشچی در نمایش های متعددی همچون دشت سنگ، دیوارها را پاک نکنیم، نیلوفرهای آبی، یازر یاسر و نیز فیلم های بال های سپید، دوران سربی، باد در علفزار می‌پیچید و رسم عاشق کشی نقش آفرینی کرده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار