رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ترکمن و گمیشان در واکنش به فیلم پخش شده یک جانباز گلستانی در صفحه پرویز پرستویی توضیحاتی ارائه داد.

توضیح بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره فیلم پخش شده از جانباز بندر ترکمنی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، سید کامبیز لطیف عقیلی گفت: دغدغه مندی هنرمندان نسبت به وضعیت جامعه معزز ایثارگری نشان از تعهد آنان به آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد.

او گفت: این جانباز دفاع مقدس مدت ۴۶ روز سابقه حضور در جبهه را دارد و در سال ۱۳۶۵ در منطقه مهران از ناحیه گوش دچار مجروحیت شده و برخلاف آنچه گفته شد دارای مجروحیت شیمیایی نیست.

عقیلی می‌گوید: این جانباز دارای ۹ فرزند بوده که متأسفانه ۵ فرزند به علت مشکلات ژنتیکی دچار معلولیت ذهنی هستند، ۴ فرزند معلول این جانباز در سال‌های ۱۳۴۸، ۱۳۵۹، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ یعنی قبل از جانبازی وی متولد شده‌اند.

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ترکمن و گمیشان سابقاً فرزندان معلول این جانباز در بهزیستی گرگان نگهداری می‌شدند، اما به علت شیوع کرونا و به درخواست شخصی خودشان به منزل منتقل شدند و هزینه پرستاری را از بهزیستی دریافت می‌کنند.

عقیلی گفت: در حال حاضر این جانباز دفاع مقدس حقوق ماهیانه‌ای را از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کند و همچنین حق درمان و بیمه تکمیلی این جانباز هر ماه پرداخت می‌شود.

او می‌گوید: این جانباز وام‌های معیشتی را در سال‌های قبل در ۳ نوبت دریافت کرده و نکته دیگر اینکه او برای دریافت وام مسکن تاکنون مراجعه‌ای به بنیاد شهید و امور ایثارگران نداشته.

عقیلی گفت: علی رغم کمک‌هایی که این جانباز از بنیاد شهید و بهزیستی دریافت می‌کند، اما در دهک ۴ سامانه جامع رفاه ایرانیان قرار دارد، چراکه نگهداری از ۵ معلول هزینه زیادی دارد.

او می‌گوید: متأسفانه در چهارچوب بودجه کنونی امکان افزایش حقوق و کمک‌معیشت به این جانباز وجود ندارد و به نظر می‌رسد مسئولان به‌خصوص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به‌خصوص ریاست مجلس که خود سابقه رزمندگی دارند باید این مشکلات را در تعیین سقف بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سال آتی لحاظ کنند تا بتوانیم بیشتر در خدمت جامعه ایثارگری باشیم و وظایف خود را به نحو مطلوب‌تر ایفا کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار