سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از حضور ۲۸ هنرمند و صنعتگر شاخص گلستانی در سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خبر داد.

حضور ۲۸ هنرمند گلستانی در سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، رحمان فرمانی گفت: ۲۸ هنرمند و صنعتگر شاخص و فعال در ۲۲ غرفه صنایع‌دستی در سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی حاضر شده اند.

او گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، نمدمالی، نساجی سنتی، چرم دست‌دوز، صنایع‌دستی ترکمن، سفال و سرامیک، خراطی، جاجیم‌بافی، چاپ باتیک در سالن‌های ۴۴ و ۴۴/۱ طبقه دوم به نمایش در آمده است.

فرمانی می‌گوید: هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در ۶ غرفه به ارائه محصولات پرداخته‌اند.

او گفت: همچنین بخش گردشگری واقع در سالن B۳۸ نیز با معرفی و ارائه محصولات صنایع‌دستی شاخص شهر‌ها و روستا‌های ملی استان در این نمایشگاه فعال است.

فرمانی گفت: در این بخش، نواربافی علی آبادکتول، فرش ترکمن گنبدکاووس، روستای تنگلی گنبدکاووس سوزن دوزی ترکمن، صنایع دستی روستای سیاه رودبار علی آباد کتول، جاجیم بافی روستای زیارت گرگان و سوزن دوزی روستای شاهکوه به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران امسال با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از ۹ بهمن آغاز شده و تا ۱۲ بهمن به صورت حضوری و مجازی برپا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار