استاندار گلستان گفت: در دهه فجر امسال ۸ هزار و ۹۴ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۶۷ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال در استان افتتاح می‌شود.

افتتاح بیش از ۸ هزار طرح عمرانی و اقتصادی طی دهه فجر در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی محمد زنگانه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال هزار و ۳۰۸ طرح عمرانی با اعتبار ۴۴ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

او گفت: در حوزه اقتصادی هم ۶ هزار و ۷۸۶ طرح با اعتبار دو هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد تنها ۳۷ طرح کلنگ زنی می‌شود و مابقی افتتاح و بهره برداری است.

استاندار گلستان درباره شکایت محیط زیست یک شهرستان درباره طرح گردشگری آشوراده گفت: رئیس جمهور تاکید دارند اجرای طرح‌ها در استان‌ها پیوست عدالت داشته باشند و در افق ۱۴۰۴ و برنامه‌های ذیل آن برای استان این موضوع لحاظ شده است.

او گفت: مدیریت استان گلستان در حوزه سرزمینی خودش با قاطعیت اعلام می‌کند در حوزه خلیج گرگان و طرح‌های گردشگری قانون گذار تکلیف را روشن کرده است و اقدامات مربوط به خلیج گرگان و آشوراده در شورای راهبردی ویژه دو استان بررسی می‌شود.

زنگانه می‌گوید: ما برنامه توسعه استان را بر اساس برنامه رییس جمهور دنبال می‌کنیم تا هم نجات بخشی خلیج و هم طرح گردشگری آشوراده با قاطعیت اجرا شود و اجازه نمی‌دهیم محیط زیست یک شهرستان منافع استان را تحت تاثیر قرار دهد.

استاندار گلستان درباره توسعه ریلی در استان گفت: در برنامه‌ای که برای سفر ریاست جمهور در نظر گرفته شده بود و این سفر به دلیل شیوع کرونا لغو شد طرح‌هایی برای ارائه گسترش کریدور شرق به غرب در نظر گرفته ایم.

زنگانه گفت: در جلسات متعدد با معاون اقتصادی رییس جمهور مسئله توسعه ریلی مطرح شده و به دنبال افزایش میزان انتقال کالا از حجم ۳ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن از طریق ناوگان ریلی هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار