رئیس حوزه هنری گلستان خبر داد

خواجه نژاد گفت: هفتمین مهرواره منطقه ای «شعر آیینی اقوام» به میزبانی گلستان برگزار می شود و علاقه مندان تا ۳۰ بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این مهرواره ارسال کنند.

برگزاری هفتمین مهرواره منطقه‌ای «شعر آیینی اقوام» در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود خواجه نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: هفتمین مهرواره منطقه ای شعر آیینی اقوام به میزبانی استان گلستان برگزار می شود و فراخوان آن نیز منتشر شده است.

 

رئیس حوزه هنری گلستان با اشاره به اهداف این برنامه گفت: تبلیغ و تعمیق هنر وحدت اقوام، ترویج فعالیت های ادبی با محوریت وحدت اقوام، ترویج و تقویت جریان شعر آیینی اقوام و همچنین شناسایی سرایندگان شعر آیینی اقوام و تقدیر از آنها از اهداف برگزاری این مهرواره است.

 

وی درباره زبان ها و گویش های مورد پذیرش در این مهرواره بیان کرد: آثار هنرمندان به زبان ها و گویش های گیلکی، طبری، کردی، کرمانجی، تاتی، ترکمنی، سیستانی، بلوچی، ترکی، کتولی، قرآنی، خراسانی، سمنانی و گرگانی در این مهرواره مورد پذیرش و داوری قرار می گیرد.

 

خواجه نژاد افزود: هر شاعر می تواند حداکثر 3 اثر به دبیرخانه مهرواره ارسال کند و ارسال برگردان فارسی اشعار الزامی است. 

 

وی همچنین اضافه کرد: ذکر زبان و گویش اشعار در ذیل هر اثر ضروری بوده و هم چنین محدودیت برای قالب های شعری وجود ندارد. ضمن اینکه اشعار برگزیده در قالب کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

 

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: در هر یک از زبان ها و گویش های اعلام شده براساس نصاب آثار رسیده و نظر هیئت داوران به نفرات اول تندیس مهرواره، لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ 12 میلیون ریال و همچنین به نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

 

وی اعلام کرد: هنرمندان و علاقه مندان به شرکت در این مهرواره تا 30 بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. شرکت کنندگان در این مهرواره فقط از طریق ارسال اثر به رایانامه مهرواره به نشانی mehrvareaqvam@gmail.com ارسال کنند.

 

به گفته خواجه نژاد، اختتامیه این مهرواره فروردین ماه سال 1401 و همزمان با هفته گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار