عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

افزایش ۱۶.۵ درصدی بستری مبتلا به ویروس کرونا در گلستان

ایرنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان بستری نسبت به مدت مشابه روز قبل آن، ۱۶.۵ درصد افزایش داشته است.

عبدالرضا فاضل اظهارداشت: براساس آخرین آمار اکنون ۲۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که این تعداد روز گذشته ۲۲۴ نفر بود.

وی بیان کرد: امروز ۳۷ نفر بستری بیشتر شدند اما روز قبل آن این افزایش ۴۱ نفر بود این کاهش دلیلی بر بهبود شرایط نیست بلکه هر روز شاهد افزایش بستری هستیم.

 

توزیع ۶ تن مرغ منجمد از فردا در گنبدکاووس آغاز می‌شود

ایرنا نوشت:  مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس گفت: ۱۹ تن سهمیه مرغ منجمد ماه جاری این شهرستان در حال جذب است و تاکنون ۶ تن آن به گنبد حمل شده که کار توزیع آن با همکاری قرارگاه ۱۷ربیع بسیج و اتاق اصناف از فردا سه‌شنبه در مناطق محروم آغاز می‌شود.

حبیب الله زارع در نشست قرارگاه امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه مشکلی در تامین کالاهای اساسی موردنیاز وجود ندارد، اظهارداشت : این شهرستان ۱۱ تن سهمیه روزانه توزیع تخم مرغ دارد که در جذب آن مشکلی وجود ندارد و همچنین ۱۶۴ تن سهمیه برنج هندی توسط عاملان در حال جذب است.

وی افزود: از دی ماه تاکنون ۲۳۰ تن روغن در بازار شهرستان برای فروش عرضه و ۱۵ تن برنج تایلندی جذب شده و ۹۰ تن دیگر از این نوع برنج در حال جذب است.

 

شناسایی ۳۴۷ انشعاب غیرمجاز آب شرب در گرگان

صداوسیما نوشت: ۳۴۷ انشعاب آب غیرمجاز در گرگان شناسایی و به مجاز تبدیل شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان، با اعلام این خبر گفت: کارشناسان این امور در سطح شهر ‌و روستاهای مرکز استان با پیمایش شبکه توزیع آب با هر گونه انشعاب غیرمجاز برخورد می کنند.

 قربان غلامی با اشاره به اینکه انشعاب های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب موجب بروز خسارت به شبکه توزیع و تاسیسات آبفا شده است افزود: مصرف آب از انشعابات غیرمجاز به لحاظ شرعی و قانونی جایز نبوده و اینگونه انشعابات منجر به اختلال در خدمت  رسانی به مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه های توزیع و همچنین به علت برداشت های بی رویه منجر به شکستگی ها و اتفاقات و افت فشار آب درشبکه های توزیع می‌شود.

 

دهنوی: اقدام بدون مجوز مازندران در جزیره آشوراده

فارس نوشت: سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از احداث سد خاکی احداث شده توسط مازندران در جزیره آشوراده انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که برای احداث این سد خاکی هیچ‌گونه مجوزی از ستاد تالاب‌ها و شورای راهبری جزیره نگرفته‌اند، برای اقدام قانونی استان گلستان در جزیره می‌روند و شکایت قضایی می‌کنند.

سیدمحمد دهنوی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: خلیج گرگان و جزیره آشوراده به دو موضوع چالشی برای استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تقاضای من از اهالی رسانه این است، زمانی که به جزیره آشوراده سفر می‌کنند، چند کیلومتر آن‌طرف‌تر‌ هم بروند و ببینند استان همجوار ما یک دایک (خاکریز) دو کیلومتری را احداث کردند که آب به این سمت نیاید، بدون آنکه مجوزی از شورای راهبری و یا ستاد ملی تالاب‌ها را داشته باشند.

 

منطقه آزاد اینچه برون آماده آغاز کار

صداوسیما نوشت: اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون مصوب شد و هیات مدیره و مدیرعامل مشخص خواهند شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در خصوص آخرین وضعیت منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده اساسنامه این منطقه مصوب شد و به زودی دستور مجوز ثبت شرکت آن صادر و پس از آن هیأت مدیره و مدیرعامل مشخص خواهد شد.منطقه آزاد اینچه برون در آستانه آغاز کار

سیدمحمد دهنوی افزود: بر اساس پیگیری‌ها و تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد منطقه آزاد با همین زیرساخت‌های موجود کارش را آغاز کند و پس از آن موضوع توسعه زیرساخت‌ها با نگاه بسیار خوب دولت و پیگری‌های استان انجام خواهد شد.

 

آرزوهای سرخرمن کشاورزان گلستانی بر باد رفت/ خساست آسمان و ضرورت کشت جایگزین

ایسنا نوشت: دست رد آسمان به آرزوهای کشاورزان گلستانی موجب شد بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان طعمه خشکسالی شود و بر اثر آن 550 هزار تن تولید محصولات زراعی استان کاهش یابد.

ریه‌ های خشک این روزهای آسمان گلستان قلب رنجور زمین را  آزرده کرده‌ و خساست آسمان موجب شد تا دستان کشاورزان گلستانی خالی‌تر از گذشته باشد.

این روزها کشاورزان گلستانی در دل تورم، گرانی، مشکلات اقتصادی و کمبود نهاده های کشاورزی نمی‌دانند  با فصل خشکسالی چه کنند، قشر رنج‌ کشیده کشاورز نمی داند که از بی‌ تدبیری مسئولان گذشته برای عدم قیمت گذاری مناسب خرید تضمینی ناله کند و یا آنکه با مسئولانی که مدت کوتاهی به کرسی مسئولیت تکیه زدند از  پیامدهای سخت خشکسالی در معیشت و زندگی خود سخن بگویند.

 

دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها بررسی می شود

مهر نوشت: رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان گلستان گفت: دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

حمیدرضا بهمنی نژاد عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی، از جمله دخالت آنها در عزل و نصب مدیران اجرایی که می تواند زمینه بروز فساد و سهم خواهی را فراهم کند از آسیب های جدی نمایندگان مجلس و خلاف توصیه های صریح رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس است.

 

ضربه شست محکم قانون به مدیران کم کار گلستانی/ ۴ مدیر به اتهام ترک فعل احضار و تفهیم اتهام شدند

ایسنا نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به کم کاری و ترک فعل برخی مدیران در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: ۴ مدیر به همین اتهام احضار و تفهیم اتهام شدند.

حیدر آسیابی در گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به آغاز بررسی کوتاهی مسئولان در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار کرد:  در این حوزه تاکنون دو پرونده در شعب دوم و هفتم بازپرسی دادسرای مرکز استان تشکیل شده است.

 

آزادی ۳۰ محکوم مالی زندان گرگان

صدا وسیما نوشت: 30محکوم مالی غیرعمد امروز با کمک خیران و گذشت شاکیان از زندان گرگان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت : مجموع بدهی این افراد بیش از ۱۱ میلیارد تومان بود که شاکیان ۲ و نیم میلیارد تومان آن را به بدهکاران بخشیدند .

حیدر آسیابی افزود: محکومان ، ۸ میلیارد تومان از این بدهی را با احکام دادگاه‌های استان به صورت اقساط می پردازند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار