معاون استاندار گلستان مطرح کرد؛

همدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان این که در برخی از شهرها برای طرح جهش تولید مسکن نتوانسته ایم زمین تأمین کنیم، گفت: در مجموع تاکنون ۱۴۴ هکتار زمین تأمین شده است.

کمبود اراضی در گلستان برای اجرای طرح ملی مسکن| ۱۴۴ هکتار زمین تأمین شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عفت همدم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۹۳ هزار و ۹۳۴ واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن طی چهار سال در گلستان احداث خواهد شد که از این تعداد ۶۲ هزار واحد مسکن شهری و ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی و چهار هزار واحد هم مسکن استیجاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: برای اجرای سالانه این پروژه ها در حوزه شهری هر سال ۴۶۴ هکتار زمین نیاز است که بتوانیم ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد را بسازیم.

وی بیان کرد: جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی برگزار شده و اولین رویکرد ما استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی است که تمام اراضی شناسایی و بررسی شدند.

همدم اضافه کرد: اراضی منابع ملی در حریم شهرها هم به صورت ویژه در مدت محدود بررسی شده و تلاش می‌کنیم از اراضی بنیاد علوی هم در این راستا استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: در مجموع تاکنون از ۴۵۶ هکتار مورد نیاز طی یک سال ۱۴۴ هکتار زمین تأمین شده و در کنار آن باید به صورت ویژه از اراضی اشخاص در داخل شهرها استفاده کنیم.

وی افزود: تمام اراضی دولتی شناسایی و بررسی شده و بررسی املاک بخش خصوصی و بافت‌های فرسوده را هم به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

همدم ادامه داد: در برخی از شهرها مانند مینودشت، نوده خاندوز، نگین شهر، دلند، رامیان و آزادشهر تاکنون نتوانسته ایم زمین تامین کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: قبل از شروع عملیات اجرایی، تیم کارشناسی در سایت ها حضور یافته و زیرساخت‌های آب، برق و گاز را بررسی می‌کند و سایتی نخواهیم داشت که پروژه شروع شده و در زیرساخت دچار مشکل شویم.

وی بیان کرد: تا جایی که امکان دارد برای ساخت واحدها در داخل محدوده های فعلی تامین زمین خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار