رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای شهر گرگان گفت که سه پروژه‌ شهر بازی مدرن، تله‌کابین و بازارموزه هفت‌شهر برای تکمیل و بهره‌برداری به ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

تکمیل پروژه‌های گردشگری گرگان ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علی اکبر بصیرنیا شامگاه شنبه در جلسه شورای شهر گرگان اظهار داشت : در کنار تکمیل این جاذبه های ثمر بخش باید برای جلب و جذب گردشگر نیز برنامه‌ریزی‌ کنیم تا مدت زمان ماندگاری مسافران در گرگان افزایش یابد.

 وی افزود: برگزاری رویدادهایی نظیر برگزاری جشنواره‌های گردشگری، انواع نمایشگاه‌ها، هفته‌های فرهنگی و معرفی آداب و رسوم مختلف شهر گرگان توسط شهرداری گرگان می توان مکمل خوبی برای سرمایه گذاری‌های گردشگری باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای شهر گرگان گفت : به نظر بسیاری از کارشناسان، محور اصلی و پیشران توسعه گرگان، گردشگری است و این شهر با برخورداری از جاذبه های متعدد و در صورت فراهم کردن زیرساخت های لازم می تواند به یکی از شهرهای نوظهور گردشگری ایران تبدیل شود.

بصیر نیا از مدیران شهرداری خواست در کنار تلاش برای حل مشکلات شهری از جمله ترافیک، آلودگی‌های زیست‌محیطی و آسفالت معابر به نیازهای فرهنگی و مطالبات روحی و روانی شهروندان نیز توجه کنند.

وی ادامه داد : گرگان علاوه ‌بر فضا و کالبد، نیازمند برقراری ارتباطی معقول بین فضای فیزیکی با شرایط اجتماعی و فرهنگی شهروندان است و در این شرایط مدیریت کامل و جامع شهری و توجه به همه‌ مسائل به‌ویژه موضوعات فرهنگی و اجتماعی برای این شهر ضروری است.

بصیرنیا  گفت : مهمترین وظیفه مدیریت شهری حمایت و جذب سرمایه‌گذار است و باید با ایجاد ظرفیت مناسب، ریل‌گذاری صحیح و مانع‌زدایی‌، زمینه‌ ورود سرمایه‌گذار را آماده کنیم.

 لایحه ساماندهی  و تعیین تکلیف تعدادی از املاک و مستغلات شهرداری گرگان در برخی از مناطق مانند محله ملل ، لشکر و جوادیه از سوی کمیسیون نظارت و بررسی به شکایات در صحن علنی مطرح شد و با وجود بیان نظر تعدادی از موافقان بررسی بیشتر این لایحه به اصرار مخالفان به جلسات بعد موکول شد.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد

 

ارسال نظر

آخرین اخبار