عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی گلستان

صدا و سیما نوشت: بر اساس رنگ بندی رسمی شهرستان‌های کشور از سیزدهم بهمن ، وضعیت در ۶ شهرستان استان گلستان نارنجی است.

بر این اساس ، کلاله، گالیکش، مینودشت، علی آبادکتول، گرگان و بندرگز نارنجی شدند. هیچ شهرستانی آبی نیست و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند.

عبدالرضا فاضل ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت : تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان در شبانه روز گذشته ۳۴نفر افزایش یافت و به ۲۹۵نفر رسید.

 

۵۰ کیلومتر از تجهیزات برقی جاده‌های گلستان به سرقت رفت

ایرنا نوشت: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در یک‌سال اخیر ۸۰ میلیارد ریال از تجهیزات مربوط به تامین روشنایی ۵۰ کیلومتر از راه‌های این استان به سرقت رفت.

غلامرضا بیکی بیان کرد: طبق برآورد انجام شده، برقراری روشنایی این جاده‌ها به تهیه ۳۰ دستگاه ترانس و کابل نیاز دارد.

 

جلوی فاجعه ملی در خلیج گرگان را بگیرید

مهر نوشت: استاندار گلستان اظهار کرد: رفع مشکل خلیج گرگان اصلی ترین مطالبه از مدیران ملی است تا از بروز یک فاجعه ملی جلوگیری شود.

علی محمد زنگانه اظهار کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از خلیج گرگان خشک شده و عدم توجه به آن، آینده گلستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رفع مشکل خلیج گرگان اصلی ترین مطالبه از مدیران ملی است تا از بروز یک فاجعه ملی جلوگیری شود.

استاندار گلستان افزود: باید مدیران استان با جدیت موضوعات خلیج گرگان، سواحل، شیلات و آبزی پروری را دنبال کنند.

 

دولت به‌جای حمایت از صنایع ناکارآمد از آموزش و پرورش حمایت کند

فارس نوشت: عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گنبدکاووس گفت: متاسفانه در این سال‌ها دولت از صنایع ناکارآمدی مانند خودروسازی حمایت کرده که اگر همین حمایت را از آموزش و پرورش داشت اکنون مشکلی در این حوزه نداشتیم.

فرید عابدی عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گنبدکاووس پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان، مدیر آموزش و پرورش با اصحاب رسانه اظهار کرد: اساسی‌ترین نیاز جامعه سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش بوده و در این راستا باید نگاه حاکمیتی دولت تغییر کرده و علاوه بر خیرین دولت نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

وی تصریح کرد: در ۱۵ سال گذشته منابع مالی کمک شده به حوزه آموزش و پرورش به ویژه در ساخت مدرسه توسط خیران بیش از منابع دولتی بوده که این برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

آشوراده، گنجینه‌ای که در دریای خزر خاک می‌خورد

صدا و سیما نوشت: آشوراده، تنها جزیره دریای خزر با ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری فراوان، اما بدون اجرای طرحی برای توسعه سال هاست که متروکه باقی مانده است.

یکه و تنها، فرو رفته در سکوتی بی انتها در پهنه آب‌های خزر روزگار می‌گذراند، گرچه با عنوان تنها جزیره دریای خزر شناخته می‌شود، اما ظاهرش با جزیره‌هایی که در ذهن داریم فرسنگ‌ها فاصله دارد.

نام جزیره آشوراده برای بسیاری از افرادی که در گذشته به این جزیره سفر کرده اند یادآور شیهه اسب‌های ترکمن و اسکان پرندگان مهاجر است.

 

ایجاد زیرساخت‌های طرح طبیعت‌گردی آشوراده آغاز می‌شود

ایرنا نوشت: استاندار گلستان با بیان این که منعی برای اجرای طرح طببعت‌گردی جزیره آشوراده وجود ندارد گفت: از فردا چهارشنبه ایجاد زیرساخت‌های اجرای این طرح آغاز خواهد شد.

علی‌محمد زنگانه عصر سه‌شنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اداری گلستان اظهار داشت: پیمانکاری اجرای زبرساخت‌های این طرح، به سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان واگذار شده و این سازمان مکلف به اجرای تعهدات است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به سازمان همیاری‌ شهرداری‌های گلستان اختیار داده شده تا در راستای اجرای این طرح، سرمایه‌گذار مناسب انتخاب کند.

 

۵۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم در گرگان اعزام شدند/ توزیع ۲ هزار بسته کمک معیشتی به نیازمندان

فارس نوشت: فرمانده سپاه ناحیه گرگان از اعزام ۵۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم این شهرستان خبر داد.

وحید فخرالدین فرمانده سپاه ناحیه گرگان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به ۵۰۰ گروه جهادی فعال به مناطق محروم شهرستان گرگان اعزام شدند.

وی از برگزاری ۷۱۹ برنامه به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر در گرگان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۹ برنامه شاخص و ۲۳ عنوان برنامه همایش تبیین دستاوردهای انقلاب توسط سپاه ناحیه گرگان برگزار می‌شود.

 

ساخت ۴ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم در آمد و محرومان گلستان

صدا و سیما نوشت: تا کنون سه هزار واحد مسکونی برای اقشار کم در آمد در گلستان ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: بنیاد مسکن گلستان از سال ۹۸ در قالب طرح مسکن محرومان با کمک‌های بلاعوض و وام‌های ارزان قیمت، ساخت ۴هزار واحد مسکونی را برای اقشار کم درآمد در روستا‌های استان و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی آغاز کرد.

سیدمحمد حسینی افزود: در راستای اجرای این طرح تا کنون کلید سه هزار واحد به مالکان تحویل داده شد و هزار واحد دیگر هم تا تیر ماه سال آینده تکمیل می‌شود.

 

کشاورزی گلستان تولید ۷ میلیون تن محصولات را هدفگذاری کرد

ایرنا نوشت: رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت : این سازمان برای پنج سال آینده نقشه راه افزایش تولید محصولات کشاورزی را برای هفت میلیون تن هدفگذاری کرده است.

مختار مهاجر اظهارداشت: برای دستیابی به افزایش تولید طی بازه زمانی مزبور، سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی شامل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در حوزه جذب تسهیلات و ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی نیاز است.

 

تکمیل پروژه بزرگترین زنجیره تخم مرغ آسیا در گنبدکاووس

ایسنا نوشت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به افتتاح ۱۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی توسط این نهاد در دهه فجر، گفت: بزرگترین پروژه زنجیره مرغ و تخم مرغ آسیا در گنبدکاووس تکمیل و راه اندازی می شود.

مختار مهاجر عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه در سطح گلستان۴۵۰ هزار هکتار جنگل، ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع و ۳۳ هزار هکتار اراضی باغی وجود دارد، اظهار کرد: استان گلستان با کسب رتبه ششم و هفتم تولیدات کشاورزی در کشور یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

 

اشتغالزایی مددجویان کمپ های ترک اعتیاد با کمک کار آفرینان و خیران

صدا و سیما نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان از کمک خیران و کارآفرینان برای اشتغالزایی مددجویان کمپ های ترک اعتیاد پس از درمان خبر داد.

حیدر آسیابی پس از  بازدید از اردوگاه نگهداری و کمپ ترک اعتیاد توسکستان گرگان گفت : تعدادی از کارآفرینان استان برای به کارگیری مددجویانی که اعتیاد را ترک کرده اند در واحدهای تولیدی خود اعلام آمادگی کرده اند.

او گفت : برای جلوگیری از  بازگشت دوباره مددجویان به چرخه اعتیاد با کمک خیرین موضوع اشتغال و توانمند‌ سازی  این افراد را دنبال می کنیم.

 

گلایه کشاورزان گلستانی از بی اثر بودن کود‌های اوره

باشگاه خبرنگاران نوشت: برخی از کشاورزان گلستانی می گویند کود اوره توزیع شده در بین کشاورزان کیفیت کود‌های سابق را ندارد.

یکی از کشاورزان گلستانی گفت: امسال کود‌های اوره توزیع شده کیفیت مناسبی ندارند و هیچ تاثیری در روند رشد کلزا‌ها نداشته است.

عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی در این باره گفت: امسال خشکسالی داشتیم و خاکی که رطوبت نداشته باشد جذب املاح در آن انجام نمی‌شود.

 

کاشت ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نهال تا پایان سال در گلستان

صدا و سیما نوشت: مدیرکل منابع طبیعی گلستان از اجرای پویش مردمی ایران سرسبز، هر ایرانی کاشت یک نهال در گلستان خبر داد.

عبدالرحیم لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف گلستان نیز اجرا می شود گفت: کاشت نهال مناسب با هر منطقه منجر به افزایش سرانه پوشش درخت و گیاهی خواهد شد و تا پایان سال بیش از 1000هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان نهال‌کاری خواهد شد.

او افزود: در این پویش ملی به تعداد جمعیت ۱میلیون و ۹۰۰هزار نفری استان تا پایان سال در سطح یک هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان نهال غرس می شود.

 

خدمات محرومیت‌زدایی در ۶۱ روستای گلستان در حال انجام است

ایرنا نوشت: جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: طرح محرومیت‌زدایی سه دهستان با مجموع ۶۱ روستای این استان توسط این نهاد در حال اجراست.

سرهنگ پاسدار کاظم نوروزی با تاکید بر این که این شمار روستاها در گام‌های بعدی افزایش می یابد، اظهارداشت: هدف از ایجاد کارگروه فرهنگی و اجتماعی در راستای محرومیت‌زدایی در روستاها، ایجاد نظام مرجعیت در روستا با محوریت امام مستقر در روستا و زنده نگهداشتن فرهنگ و هویت روستایی و ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی با حفظ استقلال روستا و در قالب تحکیم نهاد خانواده  که اکنون از ۲۱ روستای دهستان زرین‌گل علی‌آبادکتول، ۱۱ روستا دارای امام روستا هستند.

 

بیش از ۹۰ درصد گلستانی‌ها الگوی مصرف گاز را رعایت می‌کنند

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد مشترکان اداره گاز در استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

طالبی گفت: الگوی مصرف گاز در استان گلستان ۴۰۰ مترمکعب در یک دوره یک ماه است و افرادی که مصرف گاز آن‌ها در این حدود باشد گازبهای شان به قیمت سه سال گذشته محاسبه می‌شود.

به گفته طالبی چنانچه مصرف مشترکان به بیش از ۴۰۰ مترمکعب در ماه افزایش پیدا کند، مشمول جریمه می‌شوند و گازبهای آن‌ها به نرخ امروز محاسبه می‌شود.

 

حل مشکل اشتغال معتادان بهبودیافته به سرمایه‌گذاری خیرین احتیاج دارد

ایرنا نوشت: مدیرکل بهزیستی گلستان با تاکید بر ضرورت توانمندسازی معتادان بهبودیافته گفت: حل مشکل اشتغال این افراد به ورود خیرین برای فراهم کردن زیرساخت های مرتبط با ایجاد فرصت‌های شغلی احتیاج دارد.

سیدمهدی حسینی در بازدید آسیابی رییس کل دادگستری گلستان و اسپانلو دادستان مرکز استان از مرکز نگهداری معتادین ماده ۱۶ گرگان اظهار داشت: علت گرایش به مصرف دوباره مواد مخدر از سوی افراد بهبودیافته، برخورد نامناسب جامعه و به خصوص خانواده با این افراد است که امید و انگیزه شکل گیری زندگی سالم را در آنان از بین می برد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار