زرگران گفت: ماندگاری ویروس امیکرون تا ۲۰۰ ساعت نیز می رسد و این مسئله نکته قابل تاملی است که باید به آن توجه کنیم.

ماندگاری ویروس امیکرون تا 200 ساعت می رسد/ امیکرون در کودکان وخیم تر ظاهر می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد مهدی زرگران در گفتگو با گلستان ما گفت: وارد پیک ششم کرونا شدیم و سرعت  تکثیر موضوع خیلی مسئله ساز در این پیک به شمار می رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: ماندگاری ویروس امیکرون تا ۲۰۰ ساعت نیز می رسد و این مسئله نکته قابل تاملی است که باید به آن توجه کنیم.

زرگران خاطرنشان کرد: در سویه امیکرون شکل های خفیف تری از بیماری در سنین بالاتر می بینیم و گاهی بر اثر کرونا و وخامت بیماری  بچه ها نیز در مراکز درمانی  بستری نیز می شوند که در سویه های قبلی برعکس بود.

وی بیان کرد: بسیاری از بیماران به صورت سرپایی  نیاز در این سویه درمان می شوند و نیاز به  داروهای ضد ویروسی ندارند  افرادی که نسبت به رمدسیویر نیاز دارند به صورت بستری موقت در مراکز ما انجام می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: این ویروس نیاز به سفازولین و آنتی بادی ضد باکتریال ندارد و این ویروس است و اگر از این ضد باکتریال ها بی جهت استفاده کنیم این ویروس ها مقاومت بیشتری پیدا می کنند و پزشک مجبور می شود داروهای خاصی را برای بسیار استفاده کند‌.

زرگران تاکید کرد: کسی که واکسن نزده باید دو هفته قرنطینه خانگی را طی کند و باید شرایط رعایت شود تا بتوانیم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار