مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق استان گلستان با تبرک آغاز دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت که در این ایام عملیات نوسازی ۶۰۲ واحد مسکونی فرسوده و غیرمقاوم مناطق روستایی این شهرستان مرزی آغاز می‌شود.

نوسازی ۶۰۲ واحد مسکونی روستایی مراوه‌تپه در دهه فجر آغاز می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هوشنگ محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی غیرمقاوم مناطق روستایی مراوه‌تپه هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت پیش بینی شده که به ازای هر واحد ۲ میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر شروع عملیات اجرایی نوسازی این تعداد مسکن غیرمقاوم، ۱۳۰ واحد مسکونی که پیش از این عملیات نوسازی آنها با پرداخت ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پایان یافته است، به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمودی اضافه کرد: هم اکنون از مجموع ۱۲ هزار و ۳۳۰ واحد مسکونی ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای مراوه‌تپه حدود ۵۰ درصد غیرمقاوم است که با اجرای طرح‌های نوسازی مسکن، مسکن محرومان و جوانان و ساخت مسکن خانوارهای آسیب دیده از بلایای طبیعی طی چند سال آینده این رقم کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال همچنین ۲۹ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۷۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال در ۱۹ روستای مراوه‌تپه افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. 

مدیر بنیاد مسکن مراوه‌تپه بیان داشت که از ۲۹ پروژه عمرانی ذکر شده ۱۰ پروژه با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۱۹ پروژه نیز با اعتبار پیش بینی شده ۴۸ میلیارد ریال شروع می‌شود.

محمودی افزود: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی همچنین ۴۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۱۶۵ قطعه زمین مسکونی به‌مساحت تقریبی ۳۳ هزار مترمربع با ارزش ۶۶ میلیارد ریال به اهالی روستایی این شهرستان تحویل خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن مراوه‌تپه از جهت میزان تسهیلات پیش بینی شده برای نوسازی مسکن روستایی و سایر پروژه‌های دهه فجر امسال رتبه چهارم را در بین ۱۴ شهرستان استان گلستان دارد.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار