مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان، گفت: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، وحدت و همدلی برادران شیعه و سنی با همدیگر است.

اتحاد مذاهب از دستاوردهای بارز انقلاب اسلامی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «علی اصحابی» در گفتگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب با اذعان بر نقش مهم انقلاب اسلامی در وحدت و تقریب پیروان مذاهب اسلامی، اظهار کرد: تکیه امام بر وحدت کلمه نشان داد که شیعه و سنی در عمل برادر همدیگر هستند؛ ولی قبل از انقلاب به طور گسترده به اختلافات بین فرق و مذاهب مختلف اسلامی دامن می زدند.

به گفته وی؛ وحدتی که امام خمینی (ره) به ارمغان آورد شعار نبود؛ بلکه این امر به صورت عینی در جامعه ایران از ابتدای انقلاب تاکنون دیده شده است.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان با بیان اینکه عمق اعتقاد مردم به اسلام و قرآن برای امام شناخته شده بود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با آگاهی از دینداری مردم و بیزاری آنان از حکومت طاغوت، رهبری آنان را بدست گرفت و انقلاب را به ساحل پیروزی رسانید.

وی، افزود: قبل از انقلاب خیلی از مردم، شاه را سایه خدا می دانستند و از هرگونه حرکتی علیه او هراس داشتند؛ ولی امام روحیه خودباوری، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را در بین آنها تقویت کرد.

به گفته وی؛ امام به مردم فهماند که دین اسلام دینی پویا و کامل بوده و به دنبال ایجاد حکومت مردمی و بالندگی است.

حجت الاسلام اصحابی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده، اظهار کرد: این بیانیه نقشه راهی برای گام برداشتن با صلابت، با اقتدار و پرامید به سوی آینده است.

وی، ادامه داد: رهبری در این بیانیه بیشترین توجه را به جوانان دارند و آنان را پیشروان گام دوم انقلاب دانسته اند.

به گفته وی؛ تبیین دستاوردها و خدمات انقلاب 

و نظام و پاسخگویی به شبهاتی که به دنبال منحرف کردن جوانان هستند از سوی رسانه ها و صاحبان تریبون به خوبی انجام شود تا بتوانیم گام دوم انقلاب را با صلابت برداریم.

 مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان با تأکید بر اینکه مشترکات امت اسلامی آنقدر زیاد است که مجالی برای تحرکات تفرقه آمیز دشمنان نمی گذارد، ابراز کرد: امروز زیر پرچم واحد، دشمن واحدی داریم و نباید خودمان را گرفتار جزئیات کنیم.

وی، افزود: وحدت اسلامی در جمهوری اسلامی مشهود است و همه به دنبال حفظ و ارتقای این امر الهی هستند.

حجت الاسلام اصحابی، ایجاد وحدت و تقریب مذاهب اسلامی را از مهمترین فعالیت های بعثه رهبری در گلستان دانست و گفت: بعثه رهبری متولی اجرای امور فرهنگی و تقریبی در بین زائران کاروان های حج تمتع، عمره، عتبات و سوریه است و این امر مستلزم تقویت روحیه اخوت و برادری در بین مدیران کاروان ها و زائران است.

وی، ادامه داد: بعثه رهبری به دنبال این است تا معنویت، دانش و مثبت اندیشی را در بین زائران ارتقاء داده تا آنان با برخورداری از این ویژگی ها از برکات و فیوضات اماکن مقدسه بهره لازم را ببرند.

به گفته وی؛ زائران مسلمان باید به نقطه ای برسند که شیعه یا سنی بودن برایشان ملاک نباشد؛ زیرا آنچه که نزد خداوند مهم است تقوای الهی است.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان گلستان از اجرای برنامه های این دفتر در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برگزاری جشن انقلاب با موضوع تقریب مذاهب با همکاری مرکز اسلامی گلستان در گنبد کاووس، برپایی محافل انس با قرآن کریم و برگزاری همایش آموزش های حج به صورت مشترک از مهمترین برنامه های این بعثه در این ایام است.

وی، افزود: گلستان تنها استانی در کشور است که آموزش حجاج شیعه و سنی آن به صورت مشترک برگزار می شود و این امر خود نشانی از همگرایی موجود در این منطقه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار