علاوه بر بعضي از مذاهب جعلي که از قبل وجود داشت مثل وهابيت و بهاييت اخيرا شکل هاي مختلف ديگري از مذاهب گوناگون با شعار مذهب با شعار اسلام فعاليتشان را بيشتر کردند

خطر جریانات انحرافی و افراطی در اسلام

سید محسن طاهری، رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درمورد خطر جریانات انحرافی و افراطی در اسلام گفت: از آنجايي که انقلاب اسلامي ما با شعار مبارزه با استکبار به پيروزي رسيد وتمام مشکلاتي که در جهان اسلام وجود دارد از ناحيه کساني است دشمنی آن ها با يک مذهب ویا قوميت خاص نیست، بلکه با اصل دین اسلام  است لذا اقتضا مي کند که همه مسلمانان با هر مذهب و هر قوميتي در مقابله با  جهان اسکتبار با يکديگر وحدت داشته باشند. به همين خاطر مسئله وحدت را حضرت امام (ره) از همان ابتداي پيروزي انقلاب مطرح کردند و البته اين مسئله وحدت در متن اسلام و در سيره پيامبر(ص)  و اهل بيت (ع) وجود داشته است.

وی افزود: دشمنان اسلام  متقابلا در صدد هستند براي اينکه بتوانند بر جهان اسلام تسلط داشته باشند و به منافعشان دست پيدا کنند، يکي از بهترين راه ها مي توانند ایجاد تفرقه و دشمني بين مذاهب و اقوام باشد. امروز که انقلاب و نظام ما قدرت و نفوذ بيشتري در منطقه پيدا کرده است دشمنان ما در صدد بر آمدند که در جهت ايجاد اختلاف و تفرقه اقدامات گشترده تري را انجام دهند.

سیدمحسن طاهری

 طاهری با بیان این که علاوه بر بعضي از مذاهب جعلي که از قبل وجود داشت مثل وهابيت و بهاييت اخيرا شکل هاي مختلف ديگري از مذاهب گوناگون با شعار مذهب با شعار اسلام فعاليتشان را بيشتر کردند، ادامه داد:  مثل گروه هاي تکفيري که اخيرا در منطقه در چند سال اخير فعاليت بيشتري پيدا کردند و حتي شعارتشکيل دولت اسلامي را مطرح مي کنند. يا مثل مسئله شيعه انگليسي که مقام معظم رهبري مطرح کردند .

کساني که ادعاي دفاع از عقايد تشيع را دارند ولي حقيقت امر چيزي جز ايجاد آمادگي براي نفوذ اسکتبار در منطقه نيست و نتيجه اش اين است که مسلمانان ضربه بيشتري بخورند. در سال هاي اخيربهانه اي دست عده ای انسان هاي تکفيری و تروريست افتاده است که بتوانند مرتکب جنایات عظیمی شده و گروهی از برادران مسلمان را به شهادت برسانند. اين  موضوع بيانگر آن است که همه مذاهب اسلام ، شيعه و سني بايد هوشيار باشند، برادري خودشان را حفظ نموده و تحت تاثير افکار افراطي برخی از افراد که خودشان را به نام برخي از مذاهب مطرح می کنند، قرار نگیرند.

ارسال نظر

آخرین اخبار