بیش از ۷۵۰ هکتار درختکاری به ازای ساخت سد نرماب چهل چای انجام شد.

بیش از ۷۵۰ هکتار درختکاری به ازای سد نرماب چهل چای

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت:شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای جبران قطع درختان در مراحل گوناگون احداث سد نرماب چهل چای مینودشت از سال ۹۳ تاکنون در بیش از ۷۵۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های مینودشت و گالیکش و حوضه‌های بالادست این سد درخت کاری کرده که چندین برابر درختان قطع شده بر اثر اجرای این طرح است.
سید محسن حسینی افزود: این اقدام در راستای جبران خسارات زیست محیطی منابع ملی مخزن و مولفه‌های اجرایی سد نرماب چهل چای در سال‌های ۹۳ تاکنون و در حوضه‌های بالادست این سد از محل اعتبارات سد نرماب انجام شده است.

وی افزود: در این درختکاری که با هماهنگی و تحت نظارت اداره کل منابع طبیعی استان انجام شده ، از انواع گونه های مثمر و غیر مثمر استفاده شده و همچنان نیز ادامه دارد.

مهندس حسینی قطع شدن درخت هایی که زیر آب می رود را یکی از شروط اصلی آبگیری سد نرماب چهل چای دانست و افزود: قبل از آبگیری سد این درختان باید قطع و ریشه های آن و خاک نباتی به طور کامل جمع آوری شود، چرا که این سد با هدف شرب نیز ساخته شده است، بنابراین باید همه موارد مربوط به کیفیت آب در آن به طور کامل رعایت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار